Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Wypadek przy pracy w wakacje (pracodawca-agencja pracy tymczasowej)


gramich
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Studiuję.W okresie wakacji podpisałam umowę o pracę na czas określony (2 tygodnie) do 27.08. z agencją pracy tymczasowej. W zakładzie, do którego zostałam oddelegowana do pracy, doszło do wypadku w dniu 25.08. Zwolnienie do 1.08.dostarczyłam wystawione na agencję pracy tymczasowej. Prawdopodobnie będzie dalsze zwolnienie, gdyż dalej nie mogę chodzić. Jaki jest tok postępowania w takim wypadku. Kto załatwia dokumenty - ja czy pracodawca? Był BHP-powiec z firmy gdzie pracowałam, ale jeszcze nie mam protokołu. Który oddział ZUS-u załatwia, tam gdzie jest pracodawca, czy tam, gdzie ja mieszkam. Czy dalsze zwolnienie mam złożyć do pracodawcy? - umowa o pracę wygasła, Czy muszę zanieść do ZUS sama? Jeśli sama, to jakie dokumenty muszę mieć od pracodawcy i do którego ZUS-u?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stos pytań gramich:) najlepiej zadzwoń do ZUS w swojej miejscowości i o to zapytaj. gdzie miałeś ten wypadek w Polsce?

a zastanawiałeś się nad odszkodowaniem od pracodawcy a nie tylko od ZUSU, bo jeżeli BHPowiec stwierdzi w protokole że to nie Twoja wina to masz szanse na dużo większe pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei. Jesli BHPowiec prowadzi postepowanie - poczekaj na protokol. Nie powinno to byc wiecej niz 14-20 dni (w sumie).

Po drugie - dokumenty do ZUS dopiero po CALKOWITYM ZAKONCZENIU leczenia, a wiec dopoki masz zwolnienie o staraniu sie o odszkodowanie nie ma mowy.

ZUS - wlasciwy dla Twojego miejsca zamieszkania.

Odnosnie tego gdzie zlozyc zwolnienie - jak radzi Menson - zadzwon do ZUS. Pracodawca powinien wystawic Ci dokumenty niezbedne do tego celu - w ZUS dowiesz sie dokladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji