Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

wypadek przy pracy a umowa zlecenie


coolek88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

proszę o pomoc. jestem ostatni miesiąc na umowie zlecenie, pracując w tartaku rozcięło mi dłoń. mam nalożone 7 szwów. kierowniczka mówi że nie należy mi się żadne chorobowe po wypadku. czy ma rację?? czy jednak 100%?? nie jestem ani studentem; ani uczniem. zwykłym pracownikiem. wiem,. że odprowadzają za mni ZUS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. nr 199, poz. 1673 z późn. zm.) stanowi, że za wypadek przy pracy uważa się (m.in.) nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w okresie ubezpieczenia wypadkowego z danego tytułu podczas wykonywania pracy na podstawie umowy agencyjnej LUB UMOWY ZLECENIA (...), do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia.

 

Zleceniobiorca,który w okresie ubezpieczenia wypadkowego uległ wypadkowi, zgłasza wypadek zleceniodawcy, (z którym jest podpisana umowa zlecenia) a zleceniodawca dokonuje ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy w karcie wypadku.

 

Obowiązkowemu ubezpieczeniu wypadkowemu podlegają osoby, które są objęte ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi, tzn. zleceniobiorcy wykonujące pracę w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności zleceniodawcy.

Istotne jest to, gdzie było wykonywane zlecenie – czy tym miejscem była siedziba lub miejsce prowadzenia działalności zleceniodawcy.

 

Jeśli tak to, zleceniodawca powinien odprowadzać składki m.in. wypadkowe .

 

A jeśli były odprowadzane składki wypadkowe, to zlecenbiodawca musi sporządzic Kartę Wypadku.

Jesli zostanie w Karcie stwierdzone, ze wypadek JEST wypadkiem przy pracy - bedziesz mogl korzystac z wszystkich przewidzianych prawe swiadczen (z tej Ustawy wynikających).

Odnośnik do komentarza