Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

zasady bhp - wypadki przy pracy


laik54
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Uległam wypadkowi przy pracy ( ręka obsunęła mi się po rączcę od wyciskarki i upadłam na posadzkę uderzając ramienię, dodam że jestem sprzątaczką),lekarz na pogotowiu stwierdził że to powierzchowny uraz stawu barkowego ale do tej pory odczuwam ból w ramieniu. Jestem na zwolnieniu 52dni.Czy mogę ubiegać się o odszkodowanie z tego tytułu? BHP-owiec uznał że to był wypadek przy pracy nie z mojej winy. Z góry dziękuję za odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakończeniu leczenia i rehabilitacji możesz wystąpić pismem /wnioskiem do pracodawcy o skierowanie do lekarza orzecznika ZUS.

Musisz ostarczyć do zakładu/bhp zaświadczenie o stanie zdrowia N9, które wcześniej daj do wypełnienia lekarzowi, który Cię leczył.

 

Oprócz tego, jeśli jesteś ubezpieczona w jakimś Towarzystiwe Ubezpieczeniowym możesz tam starać się o odszkodowanie.

 

Odszkodowanie wypłacane przez ZUS i odszkodowanie z Towrzystwa Ubezpieczeniowego są dwoma odrębnymi odszkodowaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N9 wystarczy wydrukować

 

http://www.zus.pl/pliki/formularze/n_9.pdf

 

A wniosek, pismo.

 

 

imię i nazwisko

adres

nazwa pracodawcy

 

W związku z wypadkiem przy pracy jakiemu uległam/em w dniu...... prosze o skierowanie do lekarza orzecznika ZUS w celu ustalenia % uszczerbku na zdrowiu i wypłatę odszkodowania.

 

podpis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestes ubezpieczony w PZU? Sam placisz, czyli indywiudualnie sie ubezpieczyles czy masz odciagane skladki od pensji u pracodawcy, czyli jestes w ubezpieczeniu grupowym?

Jesli to pierwsze to skontaktuj sie z osobą, ktora spisywala z Tobą umowę ubezpieczenia a jesli to drugie to zglos sie w pracy do osoby, ktora zajmuje sie sprawami ubezpieczenia grupowego, mysle, ze doweisz sie czegos w kadrach.

Powodzenia!:-)