laik54 Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Witam!Uległam wypadkowi przy pracy ( ręka obsunęła mi się po rączcę od wyciskarki i upadłam na posadzkę uderzając ramienię, dodam że jestem sprzątaczką),lekarz na pogotowiu stwierdził że to powierzchowny uraz stawu barkowego ale do tej pory odczuwam ból w ramieniu. Jestem na zwolnieniu 52dni.Czy mogę ubiegać się o odszkodowanie z tego tytułu? BHP-owiec uznał że to był wypadek przy pracy nie z mojej winy. Z góry dziękuję za odpowiedz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
behapowka Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Po zakończeniu leczenia i rehabilitacji możesz wystąpić pismem /wnioskiem do pracodawcy o skierowanie do lekarza orzecznika ZUS.Musisz ostarczyć do zakładu/bhp zaświadczenie o stanie zdrowia N9, które wcześniej daj do wypełnienia lekarzowi, który Cię leczył. Oprócz tego, jeśli jesteś ubezpieczona w jakimś Towarzystiwe Ubezpieczeniowym możesz tam starać się o odszkodowanie. Odszkodowanie wypłacane przez ZUS i odszkodowanie z Towrzystwa Ubezpieczeniowego są dwoma odrębnymi odszkodowaniami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ewania Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 laik54 - napisz mi na irisewa@wp.pl swoj adres e-mail - wyslę Ci ten druk N9 i druk wniosku o odszkodowanie, ktore - tak jak napisala behapówka zlozysz do zakladu pracy po calkowitym zakonczeniu leczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
behapowka Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 N9 wystarczy wydrukować http://www.zus.pl/pliki/formularze/n_9.pdf A wniosek, pismo. imię i nazwiskoadresnazwa pracodawcy W związku z wypadkiem przy pracy jakiemu uległam/em w dniu...... prosze o skierowanie do lekarza orzecznika ZUS w celu ustalenia % uszczerbku na zdrowiu i wypłatę odszkodowania. podpis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...