Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

kolizja drogowa, co dalej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam od 4 lat prawo jazdy, pierwszy raz w zyciu mialem kolizję i proszę o rade

Na skrzyzowaniu sprawca wypadku zagapił się na światła i uderzył w moje auto

prostopadle w drzwi kierowcy.

Policjant powiedział, że auto w tym wieku na pewno ulegnie kasacji

(jeżdżę oplem vectrą A z 94r ) sprawca natomiast passatem z 99r.

Sprawca ubezpieczony jest w AxA. Zadzwonilem na ich infolinię, zgłosiłem szkode

Pani powiedziała że ktoś zaraz oddzwoni i zajmie się sprawą. Niestety nikt nie oddzwonił.

Jestem z Poznania i nie moge znaleść nigdzie siedziby Axa, lub przedstawicielstwa.

 

Teraz sprawa mojego ubezpieczenia.

Pracuję od roku czasy, dodatkowo ubezpieczylem się z PZU (podczas grupowego ubezpieczenia w firmie). Co powinieniem teraz zrobić. Zaraz po wypadku bylem w szpitalu, jestem ogólnie potłuczony, wstrzas moźgu, no i co najdziesniejsze lekarz napisał "skręcone kręgi szyjne".

Czy powinienem teraz jechać do PZU z wypisem z ostrzego dyżuru, czy poczekać do końca leczenia ? czy po za tym ubezpieczeniem które wykupilem w PZU coś jeszcze mi się należy ?

 

za wszelkie odpowiedzi serdecznie dziekuje z góry. Pierwszy raz jestem w takiej sytuacji i nie wiem od czego zacząć

pozdrawiam

W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze - czy sprawca przyznał się do wypadku? masz notatkę policyjną?

samochód to jest jednak kwestia, ale tutaj nie chce się wypowiadać, bo są na tym forum lepsi ode mnie w sprawach rzeczowych:) natomiast jeżeli doznałeś obrażeń fizycznych - masz prawo do zadośćuczynienia od sprawcy (jego ubezpieczyciela pojazdu OC). Odszkodowanie z PZU nie będzie tak znacznej wysokości.

sumując: masz prawo do odszkodowania z OC sprawcy (za auto i za obrażenia fizyczne, utracone dochody, zniszczone rzeczy) oraz z PZU grupowego (tutaj - ubezpieczenie NW - tylko za uszczerbek - ale odszkodowanie nie będzie z pewnością wysokie).