Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Dyskopatia - praca pielegniarki problemy z kregosłupem

agad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem pielęgniarką i w mojej pracy czesto i dużo dżwigam .W zwiazku z tym nabawiłam się problemów z kregosłupem .Jakos chodziłam do pracy,ale niestety nasilający sie ból kręgosłupa uniemożliwia mi teraz wykonywanie pracy.Dodatkowo pojawiła sie rwa i silny ból promieniujący do prawej nogi.Po prostu już nie moge normalnie chodzić,kuleję.Do tej pory pomagało leczenie farmakologiczne,teraz nie daje to już poprawy.

Czy w związku z tym mogę teraz zgłosić wypadek przy pracy?Do tej pory miałam nadzieje ,ze leki jakoś pomogą.Moja bezpośrednia przełożona i koleżanki w pracy widziały w jakim stanie przychodze do pracy.Niestety obawiam sie ,że moje leczenie bedzie długotrwałe i nie zakończy się tylko rehabilitacją.Zaznaczam,że mam aktualna dokumentacje medyczną(rezonans),w którym stwierdza się wysunięcie krążka L5-S1.

agad wrote:
Jestem pielęgniarką i w mojej pracy czesto i dużo dżwigam . (....)
Czy w związku z tym mogę teraz zgłosić wypadek przy pracy? (....)
Nie, moim zdaniem - raczej nie moze tu byc mowy o wypadku przy pracy, gdyz nie ma w tym przypadku zarowno naglosci zdarzenia jak i urazu. A sa to niezbedne elementy (dwa z czterech) definicji, wg ktorej nastepuje uznanie zdarzenia za wypadek przy pracy.
Raczej mamy tu do czynienia z zachorowaniem.
Czynniki bedace przyczyna ZACHOROWANIA oddzialywaly bowiem na Ciebie dluzej niz jedną dniowkę roboczą, czyli - nie stalo sie to w sposob nagly.

Moglabys starac sie o uznanie choroby za chorobe zawodową. W wykazie chorob zawodowych znajduje sie zaledwie 8 przewleklych chorob narzadu ruchu spowodowanych sposobem wykonywania pracy. Są to:
- przewlekle zapalenie sciegna i jego pochewki,
- przewlekle zapalenie kaletki maziowej,
- przewlekle uszkodzenie łąkotki,
- przewlekle uszkodzenie torebki stawowej,
- przewlekle zapalenie okolostawowe barku,