miras121 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Opis sytuacyjny:9 letni VW Passat, w wyniku kolizji uszkodzony tylny błotnik, tylny zderzak, wgniecenie na drzwiach. Błotnik i zderzak bezwzględnie do wymiany, drzwi da się naprawić, ale szpachla nieunikniona. Sprawca ubezpieczny w UNIQA. Wstępna ocena pracownika ASO przy częściach oryginalnych to 12000. Aby mieć jak najmniej problemów udałem się do ASO w celu naprawy bezgotówkowej. Pierwotnie chciałem skorzystać z AC z regresem (AC mam dość bogate w Liberty Direct). Pierwszy kosztorys z AC przyszedł na kwotę 6500 (drzwi do naprawy, zderzak i listwy - kiepskie zamienniki). Pracownik ASO powiedział, że ASO współpracuje z UNIQA i nie ma co korzystać z AC bo może wyjść szkoda całkowita. Poradził, żebym u nich złożył papiery do UNIQA i oni wszystkim sie zajmą. Ucieszyłem się więc, że będzie szybko i bezproblemowo. Spodziewałem się, że wszystkie uszkodzone elementy łącznie z drzwiami zostaną wymienione na oryginalne, UNIQA zapłaci i po sprawie. Po oględzinach, które odbyły się w ASO rzeczoznawca powiedział mi, że mogę wstawiać samochód do warsztatu. Na pytanie jak zostanie przeprowadzona naprawa dostałem odpowiedź, że on jeszcze nie wie a kalkulacja przyjdzie do serwisu. Kierownik serwisu naciskał abym podał termin wstawienia auta, więc zapytałem go o to czy będzie naprawiał mi auto wstawiając oryginalne części. Powiedział, że jeżeli na kalkulacji będą zamienniki to wstawi zamienniki. Jeżeli chodzi o drzwi to prawdopodobnie UNIQA wpisze naprawę więc położy szpachlę i pomaluje. Powiedziałem więc, ze najpierw chcę zobaczyć kalkulację i dopiero potem będziemy rozmawiać o naprawie.O co tu chodzi? Czy ASO ma prawo tak postąpić i naprawić mi samochód jak pan Henio w stodole. Gdybym nieopacznie wstawił samochód mógłbym wyjechać ze szpachlą i chińskim zderzakiem i być może nawet o tym bym nie wiedział.Co robić jak przyjdzie zaniżona kalkulacja? Czy rezygnować z naprawy bezgotówkowej w ASO VW i naprawić w ASO innej marki na faktury, a potem walczyć z UNIQA o odzyskanie pieniędzy?W ogóle to jakoś dziwnie wygląda mi ta naprawa bezgotówkowa i zachowanie ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judyta 35 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Zgodnie z ustawą przy naprawie samochodu z OC sprawcy masz prawo ządać przywrócenia samochodu do stanu przed powstałą szkodą.Jeżeli auto nie było wczesniej naprawiane i wszystkie części są oryginalne to naprawa powinna być na oryginałach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras121 Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Czy dobrze zakładam, że gdy w grę przy naprawie (w tym przypadku drzwi) wchodzi szpachla to mam prawo domagać się wymiany drzwi na nowe niezaleznie od ilości szpachli i wielkości uszkodzenia? Czy nie powinno być tak, ze to ASO sporządza kosztorys i przedstawia go TU (z którym podpisaną ma współpracę) w celu akceptacji. Mnie powinno obchodzic tylko wstawienie i odbiór samochodu. Przecież tak jak to teraz jest załatwiane w niczym mi nie upraszcza dochodzenia odszkodowania. Może ktoś (pracownik ubezp. z pracownikiem ASO?) chce coś na tym ugrać za moimi plecami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras121 Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 A więc jest kalkulacja naprawy.1. Urealnienie na części zamienne Volkswagen - 50%2. Drzwi - naprawa3. Zderzak tylny - zamiennik PJ4. Materiał lakierniczy - 67% Całkowity koszt naprawy - 3850zł, a na oko w ASO miało być 12000złZ AC pierotna kwota to było 6500zł.Co z tym dalej robić? Wracać do AC, walczyć z OC za pomocą odwołań?Wiem że mogę walczyć o oryginały bez amortyzacji. A czy walka o wymianę drzwi ma sens? Co z materiałem lakierniczym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judyta 35 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Jeżeli w ASO stwierdzą,że drzwi nie nadają się do naprawy mogą zgłosić dodatkowe oględziny w celu zmiany klasyfikacji tego elementu.Jeśli jednak uszkodzenie nie jest wielkie drzwi można naprawić.Uniqa zapłaci za naprawę wykonaną w ASO jesli będzie udokumentowana fakturami.Zapłaci 100% wartości materiałów lakierniczych i 100% wartości części-oryginalnych.Najlepiej zdecydować się na naprawę bezgotówkową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras121 Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Właśnie w tym rzecz, ze to miała być naprawa bezgotówkowa w ASO VW.Chcę jutro wziąść kosztorys z VW na naprawę na oryginałach (chcą 100zł) i z tym udać się do UNIQA z podaniem o akcpetację. Sęk w tym, ze po tej akcji już nie ufam ASO i boję się wstawiać do nich auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judyta 35 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 W przyzwoitym serwisie ( nawet nieautoryzowanym) klient tylko podpisuje upoważnienie,a warsztat robi kosztorys na własny koszt i sam przedstawia go ubezpieczycielowi do zatwierdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras121 Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Widocznie to nie jest przyzwoity serwis. Po moim oświadczeniu, że wycofuje się z naprawy bezgotówkowej u nich zrobiono bezpłatnie kosztorys na oryginalnych częściach i wysłano do ubezpieczyciela. Ja dodatkowo złożę wniosek o zgodę na naprawę według przedstawionego kosztorysu. Wydaje mi się, ze tak powinno to zostać załatwione już na początku czyli 3 tygodnie temu. Pewnie miałbym do tej pory auto zrobione. Śmieszne jest to, że kosztorys na zamienniku zderzaka to 11000zł, z oryginałem 12000zł. 29.03.2009Kosztorys ASO na oryginałach został zaakceptowany po 2 dniach od złożenia mojego wniosku i wysłaniu kosztorysu przez VW. Nie zapłaciłem za niego, gdyż w serwisie powiedziałem, że daję im ostatnia szansę na naprawę auta pod warunkiem, że sporządzą bezpłatnie kosztorys i zostanie on zaakceptowany. Pierwotnie w ASO mówiono, że odpowiedź będzie za tydzień więc powiedziałem, że daje im 2 dni bo i tak juz 3 tygodnie mam przez nich zmarnowane. Na drugi dzień zadzwonił Pan z ASO, że jest akceptacja UNIQA i możemy umówić się na naprawę - za 3 tygodnie na 14.04. Musiałem znów zaszantażować, że naprawię nie u nich i za chwile miałem zmianę terminu na 1.04. Wynika z tego, że jak chcą to mogą wszystko załatwić. Mam nadzieję, że po tych szantażach nie zemszczą sie na mnie podczas naprawy. Podsumowując:Nie zawsze bezgotówkowa naprawa w ASO oznacza szybką i sprawną naprawę na oryginalnych częściach. Trzeba trzymać cały czas rękę na pulsie i pilnować swoje auto, inaczej można wyjechać z wyklepanymi i nieoryginalnymi częściami - bo tak zadecyduje ubezpieczyciel a serwis nawet nas o tym nie poinformuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturro1661348290 Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 Cześć. Mam problem z likwidacją bezgotówkową szkody. Oddałem samochód do naprawy w ASO. Warsztat miał załatwić sprawę z ubezpieczycielem a ja miałem mieć problem z głowy. ASO wykonało naprawę, miałem pojazd zastępczy. Wczoraj byłem odebrać samochód a tu mi mówią, że muszę dopłacić 1500 zł do naprawy i 500 zł do samochodu zastępczego. Naprawa trwała długo bo był jakiś problem z dostawą części. Facet powiedział mi, że ubezpieczyciel nie uznał pełnej faktury twierdząc, że zakres naprawy jest inny niż zaakceptowany i że za samochód zastępczy trzeba dopłacić, bo TU nie płaci za to, że naprawa sie przedłużyła bo nie było części. Ale czy to jest moja wina? Czy ja muszę za to płacić? Problem w tym że zawarłem umowę z Serwisem i jest tam wskazane, że różnicę między fv a wypłatą z TU pokrywa klient..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izabela Praska Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 Witam serdecznie, niestety nawet w przypadku naprawy bezgotówkowej dobrze jest trzymać rękę na pulsie i mieć kontakt z ubezpieczycielem. Warsztaty ASO często zawyżają wartość naprawy np. zamiast naprawić element wymieniają go. Wtedy praca jest prostsza, więcej się na tym zarabia ale cena jest wyższa niż przy naprawie elementu. Ubezpieczyciel natomiast ma obowiązek pokryć tylko normalne następstwa szkody a nie zawyżone. Jeśli więc da się naprawić element to ubezpieczyciel nie pokryje kosztu wymiany. To samo tyczy się pojazdu zastępczego: ubezpieczyciel nie odpowiada za problemy serwisu z dostawą części. Z Pana opisu wynika ewidentny brak komunikacji warsztatu z Panem. ASO powinno Pana na bieżąco informować o problemach. Jeżeli ubezpieczyciel zatwierdził kosztorys a potem przy naprawie wystąpiły większe koszty naprawy, to ASO powinno wezwać rzeczoznawcę ubezpieczyciela na ponowne oględziny i dopiero wtedy dalej naprawiać. A zapewne ze względu na czas ASO samo zwiększyło zakres naprawy i wystawili większą FV bez konsultacji z Panem czy z ubezpieczycielem. Z jednej strony podpisał Pan z nimi umowę na mocy której w Pan jako klient pokrywa różnicę między fakturą a wypłaconą przez ubezpieczyciela kwotą. Jednakże jeżeli to z winy warsztatu ubezpieczyciel nie pokrył części naprawy a z winy ich dostawcy części doszły w kilka dni później niż powinny to to ASO powinno ponieść konsekwencję. Radziłabym zwrócić się do ubezpieczyciela z prośbą o wysłanie pełnych akt szkody i napisanie formalnego pisma do warsztatu z informacją, że nie pokryje Pan tej różnicy, bo wynika ona z winy warsztatu. Jeśli warsztat nie przychyli się do tego, to radziłabym zapłacić tą kwotę, ale wystosować do warsztatu wezwanie do zapłaty i zażądać zwrotu kosztów polisy OC. Jeśli ubezpieczyciel OC odrzuci roszczenie, to zostanie droga cywilna. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu poprzez zgłoszenie albo odpowiedź na forum. Życzę powodzenia! Pozdrawiam, Izabela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się