Jump to content
Forum Odszkodowania

odszkodowanie za wypadek na budowie, uraz przez pojazd

Pawel2111
 Share

Recommended Posts

Wczoraj uległem wypadkowi na budowie mianowicie jestem kierowca samochodu budowlanego wczoraj nie zabezpieczona koleba przygniotła mnie do pojazu którym jezdze przygniatajac prawa czesc mego ciała i niszczac pojazd zgłosiłem to kierownikowi budowy i wrócilem na baze ok40 km po wizycie na pogotowiu okazało sie ze mam peknieta kosc przed ramienia dostałem miesiac zwolnienia moja firma nie chce tracic klijeta i próbuja manipulowac faktami tzn ze ten wypadek wydarzył sie na zakładzie. Wiem ze nie ponosze winy za to zdarzenie a jak zeznam nieprawde to raczej ubezpieczenia nie dostane. Tak wiec niewiem co robic niechce robic kłopotów tej firmie ale sam tez nie moge byc stratny. Budowlancy boja sie kontroli na budowie a ja nie moge wziazc winy na siebie. Mozna to jakos załatwic polubownie?

musiałbyś spróbować dogadać się z pracodawcą, ale musisz mieć świadomość, że konsekwencje wypadku mogą być długofalowe. Nie sądzę, aby Twój pracodawca za 5 lat chciał Ci wypłacić koszty leczenia (jeżeli jeszcze będziesz u niego pracował).

Oni juz teraz kombinuja kiedys chłopak stracił palce na wytwórni to ta go załatwili ze wyszło ze to jego wina poczekam co zaproponuja dzieki

Pawel - na nic nie czekaj. Zglos oficjalnie wypadek i domagaj sie sporzadzenia dokumentacji powypadkowej. Pracodawca nie musi sie obawiac kontroli, bo Twoj uraz nie kwalifikuje sie jako wypadek ciezki a tylko wypadki ciezkie, zbiorowe i smiertelne pracodawca musi zglaszac do PIP.

Poza tym, ze pracodawca nie ma sie czego obawiac, to dla niego jest korzystniej jak wypadek zostanie uznany za wypadek przy pracy bo wtedy nie placi Ci wynagrodzenia chorobowego tylko od pierwszego dnia zwolnienia lekarskiego masz placony zasilek chorobowy z ZUS-u, w wysokosci 100%.