el_reniferro Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Na parkingu kolizja dwóch aut, jedno stukniete w prawy błotnik z przodu i lekko wgniecione drzwi, sprawca bez strat. Poszkodowane auto to passat b3 z 1991 roku. Wcześniej auto miało wymieniony ten uderzony błotnik i dwoje drzwi od strony pasażera (poprzedni właściciel tak miał) nie pomalowane na oryginalny kolor. Przyjechał rzeczoznawca i wycenił mi naprawę na okolicę około 850 złotych. Moje pytanie brzmi co powinno zawierać się w zestawieniu pac do wykonania. Mam wymianę błotnika z lakierowaniem minus 20 procent za inny kolor, listewka na błotniku - narożnik, oraz drzwi do naprawy lakierniczej.Dlaczego przy naprawie drzwi w jednostkach czasu jest podane 5h, a dla wymiany i lakierowania błotnika z wymianą listewki nie ma podanego czasu roboczogodzin? Czy rzeczoznawca o tym nie zapomniał?? Czy można coś z tym zrobić nawet jeśli już podpisałem że potwierdzam podane szkody zgadzam się na naprawy i przelanie pieniędzy itp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo_1st Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 1 przed sobą masz ocenę techniczną, czyli zakres uszkodzeń z kwalifikacją. Błotnik przyznany do wymiany (czasochłonność określa technologia producenta), natomiast drzwi przyznane do naprawy. Tu czasochłonność określa rzeczoznawca na podstawie wielkości uszkodzenia z uwzględnieniem ewentualnych utrudnien. (czaochłonność demontażu, rozbrojenia itd też określa technologia, a więc do uwzględnienia w kosztorysie, ale nie w ocenie technicznej). I jeszcze jedno, na drzwi masz 0,5rbg (czasem wpisywane jako 5jc= 5 jednostek czasowych po 6minut każda). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.