Wypadek przy pracy,złamanie

Założył mayday21, 7 maja 2009 · 525 wyświetleń

mayday21
Witam serdecznie i proszę o poradę. Na początku stycznia miałem wypadek a mianowicie wyszedłem z szatni zakładowej by odbić przepustkę,szedłem chodnikiem i poslizgnęła mi się prawa noga w skutek czego doznałem złamania kości ramiennej z przemieszczeniem. 2 ludzi mnie podniosło lecz nie znałem ich. Stało się to oczywiście na terenie zakładu,protokół bhp został spisany,udzielono mi 1 pomocy w punkcie na zakładzie. Tydzień byłem w szpitalu i byłem operowany,obecnie jestem nadal na zwolnieniu lekarskim a w kości mam metalowgo "gwoździa"który zostanie usunięty z jakiś rok. Moje pytanie brzmi: jak dochodzić odszkodowania(jak to się odbywa)??mam podstawowe ubezpieczenie,nie żadne dodatkowe. Jestem kompletnie zielony. Gdy lezałem w szpitalu chodził koles który zajmuje się odszkodowaniami i mówił że oprócz zwykłego nalezy mi sie to z OC zakładu. Dodam że pracuje w dużym zakładzie zatrudniajacym mase osób. Proszę o jakieś wskazówki.
Ewania

Przeczytaj dokładnie TU! link zewnętrzny zablokowany

Teraz jest juz wieksza kwota odszkodowan. Ale reszta jest wciaz aktualna.

Jesli - jak piszesz - protokol zostal spisany i wypadek zostal uznany za wypadek przy pracy (masz 1 egz. takiego Protokolu?) - to dalej postepuj w sposob opisany na stronie, ktorej adres wkleilam.

Powodzenia! 🙂

mayday21
Dziękuje za rade,mam oczywiście 1 egzemplarz takiego protokołu. A co z tym ubezpieczeniem z OC zakładu?ten Pan od ubezpieczeń blefował?Nie istnieje takie coś? Cytując "Natomiast za długotrwały uszczerbek na zdrowiu uważa się takie naruszenie sprawności organizmu, które powoduje upośledzenie czynności organizmu na okres przekraczający 6 miesięcy, mogące ulec poprawie (art. 11 ust. 2 i 3 ww. ustawy)."to znaczy że lepiej bedzie dla mnie gdy będe chorował przynajmniej 6miesiecy?obecnie choruje 5 miesiąc.
magas07

Witam