es_er Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Witam,Bardzo proszę o radę. Sprawa jest dość skomplikowana więc postaram się ją opisać jak najprościej. Jestem współwłaścicielką samochodu osobowego (drugi właściciel jest za granicą) od kilku lat. Ponieważ ja nie jestem czynnym kierowcą, moi rodzice pożyczyli samochód bez mojej wiedzy (!) wujkowi. Z kolei wujkowi, rzekomo podkradł klucze do tego samochodu młody, niepełnoletni i pijany (!) chłopak, który spowodował wypadek. Potrącił osobę (w ciężkim stanie w szpitalu). Moje pytanie brzmi, czy ja biorę jakąkolwiek odpowiedzialność za wypadek? Chłopaka złapali, ja złożyłam zeznania na policji. Zaznaczam, że nie znam ani osoby poszkodowanej ani sprawcy...Ubezpieczenie OC przysłało mi formularz szkody do wypełnienia. Mam opisać całe zdarzenie szczegółowo a ja przecież nie znam okoliczności wypadku...Jakie w ogóle konsekwencje to wszystko za sobą pociąga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 przysłali do Ciebie bo taki mają obowiązek.wypełnij druk - to co możesz - dane pojazdu, swoje itd. i opisz to co tu że samochód z ręki do ręki trafił do kogoś kogo nie znasz i nie wiesz jak doszło do wypadku a o resztę niech się na policji dowiadują.zakład ubezpieczeń zgodnie z kodeksem cywilnym wystąpi do sprawcy z regresem o zwrot wypłaconego odszkodowania bo był pijany, ale do SPRAWCY a nie do właściciela więc konsekwencji finansowych nie ponosisz ( no poza tym że stracisz część posiadanych zniżek z oc i trzeba będzie samochód zreperować) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
es_er Posted May 22, 2009 Author Share Posted May 22, 2009 Dzięki, napisałeś/aś dokładnie to co chciałam usłyszeć. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...