bonappetit Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Jestem zawodowym kierowcą,jeżdże duzymi ciężarowkami.12.11.2008 będąc w pracy,na trasie zatrzymałem sie (no wiadomo,za potrzebą).Wysiadając z samochodu złamałem sobie noge w kolanie,nie wiem jaka była przyczyna,zle stapnąłem czy jak.Wezwano pogotowie,zabrano mnie do szpitala gdzie poddano mnie operacji.Po 6 dniach opusciłem szpital.Byłem 5 m-cy na zwolnieniu,potem lekarz wystawił mi zdolność do pracy.1.04.2009 wróciłem do pracy.Moja sytuacja jest dość skomplikowana.Mianowicie... chorobowe wypłacał mi przcodawca przez cały okres zwolnienia w wys.80% a wiem że jako wypadek powinienem mieć liczone 100%,na dodatek za ostatni miesiąc tj.za marzec 2009 nie wypłacił mi wogóle i nie wiem co z tym zrobić.Gdy upomniałem sie o pieniądze powiedział że mi nie wypłaci nie podając przyczyny.Kolejna sprawa to taka,że nie został spoządzony żaden protokół powypadkowy przez bhp.Zaczynam mieć wątpliwości czy pracodawca wogóle odprowadza za mnie składki do ZUS-u.Nie wiem co o tym wszystkim mysleć.Odnosze wrażenie że przacodawca jest wyraznie niezadowolony z tego że zamierzam starać się o odszkodowanie.Byłem w ZUS-ie dowiedziałem się jakie dokumenty musze posiadać by złożyć wniosek i gdy zwróciłem się po nie do pracodawcy on zaczął sie wykręcać ze nie ma czasu,że i tak nic nie dostane bo to nie był wypoadek przy pracy,mimo że byłem z ZUS-ie i dokładnie przedstawiłem sytuacje i powiedziano mi że ewidentnie był to wypadek przy pracy a księgowa (matka pracodawcy) wyraznie mnie zbywa.Nie wiem co mam z tym zrobić.Nie jestem objęty żadnym dodatkowym ubezpieczeniem.Zwróciłem się tylko do PZU o odszkodowanie z polisy NW pojazdu,ale nie wiem czy sa jakieś szanse.Bardzo proszę o pomoc,nie wiem jakie kroki podjąć.będę wdzięczny.DANIEL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...