Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Zdarzenie domowe


krzepa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem laikiem w kwestii ubezpieczeń nigdy nie starałem się o jakiekolwiek odszkodowanie. Pracuje na umowie o pracę pełny etat więc składki ZUS są odprowadzane od ponad 10 lat. Dodatkowo jestem objęty w zakładzie pracy ubezpieczeniem zbiorowym świdczonym przez PZU. Tydzień temu podczas prac domowy rozciąłem nogę nie wzywałem pogotowi choc rana dość mocno krwawiła. Sam udałem się na SOR gdzie założono mi 9 szfów. Pytanie jest następujące czy w związku z takim zdarzeniem przysługuje mi jakiekolwiek odszkodowanie?? Co sprawdzić aby się w tym upewnić?? Albo po prostu od czego zacząć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku:

1. ZUS - jednorazowe odszkodowanie się nie należy bo brak związku wypadku z pracą

2. PZU - prawdopodobnie odszkodowanie będzie przysługiwało (potwierdzenie będzie w ogólnych warunkach ubezpieczenia) - należy zgłosić szkodę ubezpieczycielowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za odpowiedź i sugestię. Przeczytałem ogólne warunki ubezpieczenia a dokładnie ogólne warunki dotyczące ubezpieczenia na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu - nieszczęśliwego wypadku. Znalazłem tam zapis z którego chyba wynika, iż mój przypadek można zgłosić:

 

"170. Inne uszkodzenia okolicy stępu

i śródstopia – skręcenia, stłuczenia,

uszkodzenia skóry, mięśni, ścięgien,

naczyń, nerwów – w zależności od

rozmiaru blizn, zniekształceń, zmian

troficznych, zaburzeń dynamicznych

stopy i innych zmian wtórnych:"

 

Nadmienię, iż rozciąłem stopę wzdłuż i w związku z tym mam założone 9 szfów i zwolnienie lekarski na 3 tygodnie.

 

Czy słuszny jest mój tok rozumowania? Jeżeli tak od czego powinienem zacząć? O co powinienem zadbać aby nie okazało się, że jest na coś za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji