Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Wypadek na montażu

Marekkrol30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Miałem wypadek na montazu 22.04.09 pracuję jako stolarz spadła mi płyta na stope i skutek tego taki ze mam noge w gipsie. Złamanie pierwszej kosci sródstopia. Zakład niedopełnil formalnosci związanych z wypadkiem a co gorsza jestem za straszany przez szefa od 2 miesięcy nie zaniusł ani 1 zwol. do zus, nie sporządził tez zadnego protokołu wypadkowego. Co robic?

Powiadomiłem szefa o wypadku następnego dnia po zdarzeniu poniewarz wtedy dopiero pojechałem na pogotowie, początkowo myslałem ze to tylko stłuczenie wiec poszedłem nastepnego dnia do pracy, a kiedy ból juz nie ustepował i dostałem gorączki pojechałem na pogotowie. zadzwoniłem do szefa a on powiedział ze mam sie niczym nie przejmowac bo wszystkiego firma dopilnuje. Efekt tego taki ze jestem bez srodków do życia. A mam na utrzymaniu rodzinę.

Skoro pracodawca nie chce sporządzić dokumentacji powypadkowej trzeba napisać oficjalne zgloszenie. Krótko opisać co i kiedy się stało, komu i kiedy ten fakt był zgłaszany. podać świadków jeśli tacy byli. Pismo wysłać listem poleconym. Pracodawca ma 14 dni od chwili zawiadomienia na sporządzenie protokołu powypadkowego. Jeśli andal tego nie zrobi, myślę, że pozostaje zawiadomiene Państwowej Inspekcji pracy.