meganka Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Witam Mam problem z ubezpieczalnią z BENEFIĄ a mianowicie 2 miesiące temu zgłosiłam do TU szkode parkindową (zarysowane całe drzwi), zgłosiłam to również na policję. Benefia odmówiła odszkodowania gdyż stwierdziła że szkoda nie przekracza 1% wartości sumy ubezpieczenia pojazdu, nie mniej niz 600zł. Wycenili to na 459,80zł i stwierdzili brak odpowiedzialności Zakładu Ubezpieczeń za przedmiotową szkode.Odwołałam się od decyzji ubezpieczalni, zrobiłam kalkulacje naprawy w ASO i okazało sie ze oprócz malowania drzwi trzeba bedzie pomalowaqc cały bok gdyz by sie to różniło i wycenili szkode na ponad 1000zł. Jednak szanowna ubezpieczalia od ponad 2 miesiecy nie raczy odpowiedziec na moje odwołanie, nawet wmawiali mi że chyba nie doszło a ja mam potwierdzenie odbioru:)) pan który prowadził sprawe oddał akta juz do archiwum czyli oni uznali sparwe za załatwioną, jednak jak mogli tak zrobic w momencie gdy ja napisałam odwołanie i żadnej odopowiedzi z ich strony!!Tydzień temu dzwoniłam do nich w tej sprawie podałam nr. szkody to pan nawet nie wiedział o co chodzi kazął napisac meila jednak dalej żadnej odpowiedzi nawet na meila- totalna ignorancja!!!Dzisiaj dzwoniłam do ubezpieczalni w tej sprawie gdzyż mieli odpowiedziec na meila w ciągu 7 dni niezastosowali sie do tego to pan odpowiedział ze nie ma teraz czasu i sie rozłączył- przeciez to jest ignoracja klienta i sprwy , wymigiwanie sie od odpowiedzialności! Proszę o pomoc co moge w tej sprawie zrobic???czy mam skierować sprawe do rzecznika ubezpieczonych?? Dodam że sprawa jest załatwiana przez firme ProfiBiz Sp.z.o.o. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1661348212 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Powiedź mi czy ten bok o, którym wspomniałaś był uszkodzony czy tylko ten jeden element ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruz Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 skoro masz zatwierdzony przez TU kosztorys naprawy to naprawiaj auto. Następnie przesyłasz im rachunki za naprawę i konto gdzie mają przelać kasę.Od czego się odwołujesz? Wycena poniżej franszyzy - sprawa jasna. Sprawdź w OWU jak się przygotowuje wyceny (zapewne netto i z zamiennikami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meganka Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Tylko ten jeden element zarysowane drzwi, ale w aso powiedzieli że muszą polalowac cały bok bo będzie sie różnić. Ja chce żeby TU rozliczyło się bezgotówkowo z Aso. gruz odwołałam sie od decyzji TU gdyż wycenili szkode według EuroTaxu poniżej 1%, a pomalowanie w Aso wycenili na ponad 1000zł i odwołałam się o ponowne rozpatrzenie sprawy (przesłałam im kosztorys naprawy z ASO aby rozliczyli sie bezgotówkowo)i od tego momentu nie mam dalszej odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bochenek Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 A masz w ogolemozliwosc rozliczania sie serwisowego?Niektore polisy tego wariantu nie obejmuja.Zacznij moze od sprawdzenia tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruz Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 meganka wrote:Tylko ten jeden element zarysowane drzwi, ale w aso powiedzieli że muszą polalowac cały bok bo będzie sie różnić. Ja chce żeby TU rozliczyło się bezgotówkowo z Aso.gruz odwołałam sie od decyzji TU gdyż wycenili szkode według EuroTaxu poniżej 1%, a pomalowanie w Aso wycenili na ponad 1000zł i odwołałam się o ponowne rozpatrzenie sprawy (przesłałam im kosztorys naprawy z ASO aby rozliczyli sie bezgotówkowo)i od tego momentu nie mam dalszej odpowiedzi.Może problem jest w tym, że czekasz na odpowiedź, której nigdy nie będzie. Złożyłaś kosztorys, został on zatwierdzony (został?) i TU czeka na rachunki! Bez rachunków nie wznową likwidacji - bo po co?przedstawienie kosztorysu nie jest równoznaczne z roliczeniem bezgotówkowym! Rozliczenie bezgotówkowe, to sytuacja w której ty zrzekasz się odszkodowania na serwis kasy, w zamian za naprawę za którą nie musisz płacić przy odbiorze auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Meganka! Określ jasno czego oczekujesz - czy rozliczenia kosztorysowego, czy naprawy w ASO? Jak w zgłoszeniu szkody napisałaś, że chcesz kosztorysowo, no to policzyli i wyliczona suma nie przekroczyła tzw. franszyzy, stąd brak wypłaty. Jak chesz naprawiać w ASO, to niestety, ale muszisz przedstawić faktury i wtedy należne odszkodowania przekroczy franszyzę i będzie możliwa wypłata. Wariant pośredni - kosztorys z ASO i wypłata kosztorysowa niestety nie przejdzie... , a już na pewno nie w AC.Towarzystwo najprawdopodobniej policzyło kosztorysowo l lakierowanie jednego elementu nie uznając tzw. cieniowania elementów sąsiadujących. Taka praktyka jest powszechna we wszystkich towarzystwach. Ja spróbowałbym powalczyć o uznanie cieniowania w rozliczeniu kosztorysowym. gdzie ogólna kwota na pewno przekroczyłaby franszyzę i wypłata nawet bez rachunków byłaby możliwa. I tu mam pytanie do pozostałych Użytkowników - czy komuś udało się uzyskać uznanie cieniowania w rozliczeniu kosztorysowym? Ja osobiście znam takie przypadki ale bardzo sporadyczne... Ciekawy jestem również opinii o zasadności uznawania cieniowania w rozliczeniu kosztorysowym! Wiemy, że ubezpieczalnie tego nie uznają, ew. na zasadzie "jak będzie zrobione i pokazane, to wtedy uznamy". No ale jeżeli cieniowanie jest uzasadnione technologicznie to dlaczego nie miałoby być uznawane...? Przecież wypłata odszkodowania nie może być uzależniona od faktu czy poszkodowany naprawi pojazd! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meganka Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 *bochenek tak mam taką mozliwosć * gruz w odwołaniu przesłałam im kosztorys z Aso jednak nie mam odpowiedzi odnośnie zatwierdzenia wiec nie moge zrobic malowania w Aso nie mając potwierdzenia. Tak wiem co to jest rozliczenie bezgotówkowe i też to tak rozumiem własnie w ten sposób chce załatwić sprawe tylko potrzebuje potwierdzenia którego nie uzyskałam do tej pory gdyż milczą od 2 miesiecy.* szkodnik dokładnie tak oni policzyli tylko 1 element, a nie policzyli tego cieniowania i o to mi sie rozchodzi. Oczekuje od nich potwierdzenia tego rozliczenia kosztorysowego w formie bezgotówkowej z Aso. Nawet rozmawiałam w Aso z panem, który wystawiał mi ten kosztorys i powiedział że ubezpieczalnia musi to uznać i sie z nimi porozumieć w sprawie tej szkody do naprawy a oni już się rozliczą na podstawie faktur. ASO przekaże faktury ubezpieczalni a oni wypłacą im kase za naprawe tylko musi byc potwierdzenie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 OK! Tylko jak TU ma określić stanowisko skoro nie ma faktur? Bez złożenia faktur stan faktyczny tak naprawdę nie uległ zmianie. Poza tym tak naprawdę to na co czeka ASO - czy jeśli TU coś skoryguje w kosztorysie to nie wykonają naprawy? Podejrzewam, że naprawią... Zakres naprawy został ustalony w ocenie technicznej i przy tego typu drobnej sprawie ASO nie powinno zwlekać z naprawą i przekazaniem faktur nawet pomimo braku weryfikacji kosztorysu. Aby sprawa była załatwona do końca pamiętaj o złożeniu stosownej cesji oraz sprawdź czy opłacono ew. wszystkie raty składki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1661348212 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Tak jak już to napisaliście wyżej, dlatego zadałem od razu pytanie czy został policzony jeden element.Nie chcą pokryć całości bo nie odpowiadają za sąsiadnie elementy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meganka Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Ostanio dostałam odpowiedz od TU ze zaakceptowali kosztorys z serwisu i czekają na faktury. Jednak rzeczoznawca znacząco go zanizył prawie o połowe, wiec teraz próbóje dowiedziec sie w serwisie o co chodzi z tym kosztorysem i czy mi to zrobią jedak porozumienie z nimi tez nie jest łatwe dzwoniłam do nich chyba z 6 raz i nie wiedzą o co chodzi i ciagle mówią ze oddzwonia w tej sparwie, a odezwu nie ma, poprostu jakaś paranoja!I jak tu załatwic sprawe jak nie jedni to drudzy poczekam do poniedziałku najwyżej znowu bede dzwonić!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruz Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 skoro zaniżyli, to albo był zawyżony przez serwis - co się często zdarza, albo podczas oględzin nie opisali wszystkich uszkodzeń.Jednak skoro serwis otrzymał ten kosztorys, to niech się wypowie czy jest wszystko ok - jeśli nie to każdy dobry warsztat wie co robić - pismo z odwołaniem od weryfikacji lub o dodatkowe oględziny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meganka Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Serwis zapewnił mnie że oni i tak wyegzekwują swoja należność gdyż rzeczoznawca zaniżył czasogodziny i mówili zebym sie o nic nie martwiła. Jednak ja jeszcze raz musze zgłosić osobno szkode bo znowu mi porysowali tylny błotnik i oddam dopiero auto do serwisu jak to zgłosze gdzyz to po tej samej stronie i by robili to odrazu razem tak mi powiedzieli w serwisie. Dam znac jak ostaecznie sie to zakończy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruz Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 koniecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się