Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

szycie wargi


sghhhhh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sghhhhh wrote:
Witam.
Na mieście dostałem w zęby.
Wezwałem policję i odstałem mandat za to że się broniłem (mniejsza o to)
Miałem szyte usta.
czy należy mi się odszkodowanie?
jestem jeszcze uczniem
1) Na wstępie trzeba przyznać, że nie sposób otrzymać mandat za to, że się ktoś bronił. Nie wiem więc jaka była podstawna prawna mandatu karnego. Pondto udział w bójce czy pobiciu to przestępstwo, a nie wykroczenie. Co do odszkodowania to szkodę można likwidować z wszelkich ubezpieczeń dobrowonych NNW. To czy się będzie należało odszkodowanie w dużej mierze zależy od tego jak zostanie zakwalifikowana sprawa karna- czy była to bójka, wzajemne się atakowania czy Pana pobicie. Przeczytać OWU ubezpieczenia, gdyż zwykle ubezpieczyciel wyłącza swoją odpowiedzialność za szkodę jeśli ta powstała w wyniku bójki. Ubezpieczyciel ma swoją definicję bójki, która nie przystaje do definicji bójki na gruncie prawa karnego, gdzie bójka to atakowanie się wzajemnie przynajmniej 3 osób, taka samo pobicie. Wynika to wprost z użycia przez ustawodawcę zwrotu "kto bierze udział w bójce lub pobiciu" wobec tego aby móc brać udział w czymś trzeba to czynić przynajmniej wspólnie i w prozumieniu z jedną osobą i trzeba atakować przynajmniej jedną inną osobę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem mandat, za zakłócanie porządku publicznego czy coś takiego bo u mnie w mieście jest teraz impreza przez parę dni i takich jak ja to jest od groma.

Trochę mu tam dałem, ale jak dopiero on zaczoł mnie bić i w tedy jego koledzy zabrali go ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sghhhhh wrote:
Dostałem mandat, za zakłócanie porządku publicznego czy coś takiego bo u mnie w mieście jest teraz impreza przez parę dni i takich jak ja to jest od groma.
Trochę mu tam dałem, ale jak dopiero on zaczoł mnie bić i w tedy jego koledzy zabrali go ode mnie.