Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

czy wierzyc bhpowcowi? wypadek przy pracy


the_sania
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

miałem wypadek przy pracy. w firmie pracuję od ponad 3lat, umowa na czas nieokreślony, jest od dawna ubezpieczenie grupowe w PZU.

Wypadek nastąpił w godzinach pracy, kiedy obsługując maszynę za szybko wcisnąłem stopą pedał (odruchowo przez pomyłkę), pedał opuszcza ciężką belkę, która upadła mi na dłoń. W wyniku tego trafiłem na SOR, gdzie prześwietlał mnie koleś od chorób wewnętrznych i stwierdził "podejrzenie złamania kości II i III dłoni". Zwolnienie L-4 na 10dni, po 10dniach do kontroli do ortopedy. Moje pytanie jest następujące: czy w związku z tym wypadkiem (z mojej winy) wypłata wynagrodzenia za 10dni zwolnienia należy mi się płatna w 80% czy w 100%? bhpowiec twierdzi, że nie ma nawet sensu pisać protokołu, ale myślę, że może być w zmowie z szefową, która jest nieuczciwą kobietą (typowa prywaciara). i czy jest sens starać się o odszkodowanie do PZU. To prawa ręka, a ja jestem praworęczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie upomnisz sie ze to byl wypadek w pracy to bedziesz mial 80% a jak wypadek w pracy to masz 100%.nie wiem jak w zusie orzekaja o winie ale w pzu nie ma to znaczenia czy to twoja wina. z pzu na pewno cos dostaniesz musisz miec historie choroby. ja w pracy wybilem kciuka w pracy i zglosilem to jako wypadek w pracy jak wroce do pracy to ma bys spisany protokul ja na L4 14 dni i do pzu tez zloze papiery za kciuka bo przeciez za to nie dadza nam w pyskze zlozymy papiery do zusu czy do pzu. dwa lata temu dostalem 740zl. z pzu za skrecenie kostki wiec warto zlozyc papiery to nic nie kosztuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
the_sania wrote:
witam,
miałem wypadek przy pracy. w firmie pracuję od ponad 3lat, umowa na czas nieokreślony, jest od dawna ubezpieczenie grupowe w PZU.