Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

ubezpieczenie upraw rolnych - gdzie jakie warunki od kiedy trzeba?

rolnik postepowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do specjalistów od ubezpieczeń. Jestem rolnikiem i niedawno w ARiMR dowiedziałem się, że każdy rolnik musi ubezpieczyć swoje uprawy przynajmniej w 50%

to ja się pytam gdzie i ile to będzie kosztowało? nie twierdze że to głupi pomysł, ale nikt na ten temat nie udziela informacji, co mnie trochę zaczyna denerwować!

• 3 tygodnie później...
według wiedzy którą posiadam to ubezpieczenie będzie wprowadzone dopiero od przyszłego roku, więc mam nadzieję że do tego czasu ktoś udzieli dokładniejszych informacji na temat jak będzie to wyglądało.

• 4 miesiące temu...

"wprowadzeniu od 1 lipca 2008r. obowiązku ubezpieczenia co najmniej 50% powierzchni upraw przez rolnika, który uzyskał płatności bezpośrednie do gruntów rolnych w rozumieniu przepisów o płatnościach do gruntów rolnych i oddzielnej płatności cukrowej. Rolnik będzie miał zatem obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia z wybranym zakładem ubezpieczeń, który zawarł z ministrem właściwym do spraw rolnictwa umowę w sprawie dopłat, albo innym wykonującym działalność ubezpieczeniową w zakresie ubezpieczenia upraw zbóż, kukurydzy, rzepaku, rzepiku, chmielu, tytoniu, warzyw gruntowych, drzew i krzewów owocowych, truskawek, ziemniaków, buraków cukrowych lub roślin strączkowych, od zasiewu lub wysadzenia do ich zbioru, od ryzyka wystąpienia szkód spowodowanych przez powódź, grad, suszę, ujemne skutki przezimowania oraz przymrozki wiosenne."

Więcej

arimr.gov.pl/index.php?id=56&zaj=1&kol=341