dexter Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Witam,Na początku marca miałem wypadek nie z mojej winy. Całe szczęscie że drugi uczestnik wypadku miał ważne OC, więc miałem nadzieję, że żadnych dalszych komplikacji nie powinno być. Rzeczoznawca z firmy pojawił się w poprzednim tygodniu i przesłał dokumenty mojej sprawy dalej. Samochód:GOLF 3 1.4 z 1994 roku. Wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczny szyber, alarm, siedzenia kubełkowe, dzielona tylna kanapa.Telefonicznie firma oceniła wartość tego samochodu na 6000zł.. moim skromnym zdaniem jest to delikatnie mało.. Czy mógłby ktoś sprawdzić co na to eurotax? Jeżeli chodzi o uszkodzenia: lista jest dosyć długa, praktycznie cały przód do wymiany, silnik cały, uderzenie w lewy przód samochodu (koło) więc z zawieszenia najprawdopodobniej nic nie zostało. Compensa określiła ten problem jako szkodę całkowitą i mają zamiar wypłacić 6000zł-2100zł=3900 PLN Da się coś z tym zrobić? Compensa jest uznawana za firmę która potrafi porządnie wypłacić? Na pewno tego nie zaakceptuję, pytanie tylko: co robić dalej Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Campter.pl Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Każdy przypadek powinien być rozpatrywany indywidualnie, dlatego czy w twoim przypadku ustalenia dokonane przez Compense są prawidłowe mógłby ustalić tylko rzeczoznawca samochodowy. Z doświadczenia wiem, że jakkolwiek "ustalenia" dokonywane przez zakłady naprawcze mają pewien poziom trafności to jednak nie powinno się polegać tylko an ich zdaniu. Dalej trzeba kwestionować wyliczenia Compensy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor45 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 A tu informacja tak a propo Compensy Towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa bezprawnie ograniczało konsumentom wypłaty odszkodowań – stwierdził Prezes UOKiK Cezary Banasiński Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły warunki ubezpieczenia mienia oferowane przez spółkę. Analiza wzorców umów stosowanych przez towarzystwo potwierdziła, że Compensa naruszyła prawo. Przepisy kodeksu cywilnego nakładają bowiem na zakład ubezpieczeń obowiązek każdorazowego ustalenia, czy w danej sytuacji wypłata odszkodowania przysługuje. Tymczasem spółka zastrzegła, że w każdym przypadku rażącego niedbalstwa klienta odszkodowanie się nie należy. W opinii UOKiK, stosowanie tego typu klauzul w obrocie z konsumentami ogranicza ich prawa. Ponadto Prezes Urzędu stwierdził, że Compensa bezprawnie uzależniała wypłatę odszkodowania w całości lub części od spełnienia przez konsumenta wszystkich nałożonych na niego obowiązków. Umożliwiało to towarzystwu niewypłacenie należnej sumy nawet w przypadku, gdy niewywiązanie się z konkretnego obowiązku nie miało w ogóle wpływu na powstanie szkody. Zdaniem UOKiK, wykazanie związku między zachowaniem konsumenta a szkodą jest warunkiem koniecznym do odmowy wypłacenia odszkodowania. Decyzja jest ostateczna, spółka nie złożyła odwołania. Źródło :http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/informacja/komunikaty_prasowe/art284.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Campter.pl Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Obawiam się, że nie jest to tylko problem Compensy, ale w praktyce naszej firmy (przyp. Campter) takie działania towarzystw ubezpieczeniowych są szybko usuwane i nie prowadzą do przewlekłości postępowań likwidacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.