Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

kto placi za pierwszy miesiac chorobowego-wypadkowego


roljan4595
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie dotyczace wyplaty chorobowego-wypadek w pracy za pierwszy miesiac.Szef nie chce wyplacic,bo powiedzial,ze placi zus,natomiast ja sie spotkalem sie z opinia iz za pierwszy miesiac placi pracodawca,prosze o pomoc i podpowiedz.Nadmienie,iz jestem zawodowym kierowca i wypadek mial miejsce w pracy,mam zwolnienie od 19.03 do 07.06 br.,prosze o podpowiedz,bo to juz prawie 2 miesiace od zdarzenia a ja bez pieniazkow,ciezko jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZUS. Bo z tytułu niezdolności do pracy spowodowanej wypadkiem przy pracy przysługuje ZASIŁEK chorobowy a nie WYNAGRODZENIE za czas choroby (do 33 dni - jak w przypadku "zwykłych chorób").

WYNAGRODZENIE wtedy bowiem płaci pracodawca a ZASIŁEK (po 33 dniach "zwykłej" choroby oraz w przypadku choroby w wyniku wypadku przy pracy (wtedy juz od 1-go dnia choroby) płaci ZUS.

Poniżej załączam wybrane, ważniejsze dla Pana wątki z wyjaśnienia ze strony ZUS-u http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=429

 

 

Prawo do zasiłku

 

 

 

Zasiłek chorobowy z ubezpieczenia wypadkowego - Z TYTUŁU NIEZDOLNOŚCI DO PRACY SPOWODOWANEJ WYPADKIEM PRZY PRACY lub choroba zawodową przysługuje osobom podlegającym ubezpieczeniu wypadkowemu:

 

* pracownikom - OD PIERWSZEGO DNIA niezdolności do pracy, nawet jeżeli pracownik nie wykorzystał jeszcze okresu 33 dni, za który zachowuje prawo do wynagrodzenia na podstawie art. 92 Kodeksu pracy,