Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Szkoda na osobie z OC sprawcy


Czarny77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem osobą poszkodowana w wypadku drogowym - jechalem na skuterze, samochod osobowy wyjezdzajac z drogi podporzadkowanej zajechal mi droge wsuket czego przy probie ominiecia samochodu doszlo do wywrotki. Oprocz skutera zniszczone zostalo moje ubranie, doznalem obrażeń obu rąk i nóg - liczne obtarcia skory i stluczenia. Po zdarzeniu mam ograniczona (na sczescie czasowo) ruchomosc lewej reki i nogi, mam zdarta skore z palcow co utrudnia mi wykonywanie pracy (jestem programista). Prowadze wlasna dzialalnosc gospodarcza - mam podpisana z klientem umowe, w ktorej termin oddania pracy jest jednym z warunkow zaplaty - na skutek doznanych obrazen nie bede mogl jej skonczyc w terminie.

 

Sprawca sporzadzil oświadczenie, w ktorym przyznal sie do wymuszenia pierszenstwa, w wyniku ktorego doszlo do wypadku - sprawa zakonczyla sie bez wzywania policji (w przyplywie ludzkich uczuc nie chcialem robic czlowiekowi problemow z mandatem i punktami). Tego samego dnia zglosilem się na izbe przyjec do rejonowego szpitala gdzie zostalem opatrzony i dostalem "Karte Izby Przyjec" - nieprawidlowo wypelniona (m.in. w opisie zdarzenia wymieniony jest samochod dostawczy sprawcy zamiast osobowego, opis obrazen jest niepelny i pomylony - zamiast lewej reki jest prawa a obrazen nogi i dloni nie ma w ogole).

 

Zupelnie przypadkiem - bo zglaszajac zajscie w TU kierowano mnie do szkod komunikacyjnych, gdzie przedmiotem zainteresowania byl jedynie skuter - dowiedzialem sie o "szkodzie na osobie". Z tego co zrozumialem, moge dochodzic odszkodowania i zadoscuczynienia za doznane obrazenia z polisy OC sprawcy wypadku. Gdy zwrocilem sie ze zgloszeniem do TU poinformowano mnie, ze gdy bede juz zdrowy moge do nich przyniesc rachunki od lekarza (w tym przypadku brak bo placi NFZ) i ew. za kupowane przeze mnie leki - czyli bandaze i oaptrunki. TU zwroci mi za to pieniadze.