Jump to content
Forum Odszkodowania

uszkodzenie kręgosłupa

sylwia.m
 Share

Recommended Posts

Witam.

Jestem pielęgniarką i podczas pracy (podniesienie baniaka w celu podstawienia pod sztuczną nerkę) doznałam urazu kręgosłupa. Uwypuklił mi się krążek L5 oraz uszkodzony został splot mięśniowo-więzadłowy. Byłam hospitalizowana z tego powodu przez 10 dni i mam wdrożoną rehabilitację. Zdarzenie było zgłoszone w sekcji Bhp i uznane za wypadek przy pracy.

Czy mam szansę na odszkodowanie od ZUS? I jaki jest to procent uszczerbku na zdrowiu?

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam gorąco

Wyjątek nie stanowi reguły ...... Oto cytat z forum

Witam. Pytasz ile dostaniesz !? Nie jestem ekspertem , ale walczę już parę miesięcy i wierz mi dużo zależy od lekarzy orzeczników (głównie chyba od ich humoru). Miałam złamanie kompresyjne dwóch kręgów Th8 i Th 9 w gorsecie spędziłam 5 miesięcy( wypadek przy pracy). PZU 5%, Commercial 10%, A ZUS 0%

Pozdrawiam

Dziękuję.

Zastanawiam się tylko na jakiej podstawie taki lekarz orzecznik za taki sam uraz jednej osobie daje kilka % a innej np. 0 %. Chyba rzeczywiście zależy to od ich "widzi mi się".

Wracając do mojego zapytania, wciąż nie wiem czy mam szanse na odszkodowanie od ZUS? W końcu jest to uszczerbek na moim zdrowiu!

Pozdrawiam

O % uszczerbku na zdrowiu decyduje Lekarz Orzecznik ZUS po zakończeniu leczenia i rehabilitacji na podstawie dokumentacji medycznej. Lekarz orzecznik ZUS posiłkuje się tabelą jaka jest zamieszczona w Dzienniku Ustaw z 2002 r. Nr 234 poz. 1974

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

w sprawie szczegółowych zasad orzekania o stałym lub długotrwałym uszczerbku na zdrowiu, trybu postępowania przy ustalaniu tego uszczerbku oraz postępowania o wypłatę jednorazowego odszkodowania.

http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2002/1974.htm

W okresie od 1 kwietnia 2008 r. do 31 marca 2009 r. kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej wypłacanych prez ZUS wynoszą