Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Wypadek samochodowy z 2007, kierowca bez prawo jazdy..


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W 2007 roku spowodowałem wypadek samochodowy, wpadłem w poślizg i zderzyłem się z nadjeżdżającym z naprzeciwka innym samochodem ( nie posiadałem prawa jazdy). Nikt nie zginął, jedna osoba pozostał jedynie na obserwacji powyżej siedmu dni w szpitalu... Miełm sprawe sądową.. Nie zostałem skazany wyrokiem sądowy, Lecz jako uczeń dostałem dwa lata "próby" i grzywne wysokości 550zł i koszta rozprawy 650zł..

 

Niedawno otrzymałem list z HDI Towarzystwa Ubezpieczeń, w którym wzywają mnie do zwrotu 9500zł za wypłacone odszkodowania.. Jestem wciąż uczniem (klasa maturalna) nie stać mnie na spłate takiej sumy.. zresztą nawet dla moich rodziców jest ona nie osiągalana.. Mam miesiąc na spłate potem skierują wniosek do sądu.. Moge liczyć na odroczenie spłaty tej sumy na jakiś dłuzszy okres..? Jakie konsekwencje karne mogą być wyciągnięte wobec mojej osoby w związku z niemożliwością spłaty tej kwoty... Prosze o udzielenie jakiejś rady..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, za glupote trzeba placic.

Szczerze mowiac, to chyba nie bedzie tu za duzo osob, ktorym Cie bedzie zal.

Ciesz sie, ze nie zabiles nikogo przez swoja glupota.

 

A co do HDI, to zupelnie slusznie chca od Ciebie te pieniadze, to jest roszczenie regresowe.

Oczywiscie, ze mozesz probowac negocjowac z nimi, moze rozlozenie na raty, próboj, negocjuj. JEsli faktycznie rodzice maja male zarobki, to masz dobry argument w reku za odroczeniem splaty na raty.

Pamietaj jednak, ze to jest ich dobra wola a nie obowiazek.

Jak pisalem za glupote trzeba placic.

 

No a w przypadku braku splaty, to postepowanie komornicze i komornik na konto rodzicow, jako odpowiadajacych za Ciebie.

Tak wiec lepiej sie dogadac po dobroci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,