el_reniferro Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Na parkingu kolizja dwóch aut, jedno stukniete w prawy błotnik z przodu i lekko wgniecione drzwi, sprawca bez strat. Poszkodowane auto to passat b3 z 1991 roku. Wcześniej auto miało wymieniony ten uderzony błotnik i dwoje drzwi od strony pasażera (poprzedni właściciel tak miał) nie pomalowane na oryginalny kolor. Przyjechał rzeczoznawca i wycenił mi naprawę na okolicę około 850 złotych. Moje pytanie brzmi co powinno zawierać się w zestawieniu pac do wykonania. Mam wymianę błotnika z lakierowaniem minus 20 procent za inny kolor, listewka na błotniku - narożnik, oraz drzwi do naprawy lakierniczej.Dlaczego przy naprawie drzwi w jednostkach czasu jest podane 5h, a dla wymiany i lakierowania błotnika z wymianą listewki nie ma podanego czasu roboczogodzin? Czy rzeczoznawca o tym nie zapomniał?? Czy można coś z tym zrobić nawet jeśli już podpisałem że potwierdzam podane szkody zgadzam się na naprawy i przelanie pieniędzy itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_1st Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 1 przed sobą masz ocenę techniczną, czyli zakres uszkodzeń z kwalifikacją. Błotnik przyznany do wymiany (czasochłonność określa technologia producenta), natomiast drzwi przyznane do naprawy. Tu czasochłonność określa rzeczoznawca na podstawie wielkości uszkodzenia z uwzględnieniem ewentualnych utrudnien. (czaochłonność demontażu, rozbrojenia itd też określa technologia, a więc do uwzględnienia w kosztorysie, ale nie w ocenie technicznej). I jeszcze jedno, na drzwi masz 0,5rbg (czasem wpisywane jako 5jc= 5 jednostek czasowych po 6minut każda). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się