Jump to content
Forum Odszkodowania

zus nie stwierdził wypadku przy pracy

dagmara1971
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem kierowcą ciężarówki. Uległem wypadkowi na skutek wybuchu butli gazowej (turystycznej) będącej na wyposażeniu pojazdu. Do wypadku doszło podczas delegacji w grudniu 2008r na terenie Szwajcarii. Wypadek został uznany przez pracodawcę jako wypadek przy pracy o czym stanowi protokół powypadkowy. Na chwilę obecną mija mi czas zwolnień i ubiegam się o świadczenia rehabilitacyjne. Ciekawostką w tym wszystkim jest fakt, że przez pierwsze ustawowe dni zwolnienia otrzymywałem od pracodawcy 100% zasiłku chorobowego natomiast w momencie przejęcia przez ZUS 80%. Napisałem więc pismo gdzie domagałem się wyjaśnień. Dostałem odpowiedź (ustną) ponieważ jak twierdzi urzędnik tam pracujący tu cyt....Zus nie ma obowiązku powiadamiania o jego decyzjach za pomocą pism..???.

Dostałem decyzje odmowną bo jak stwierdziła pani "dyrektor" wypadek nie miał powiązania z pracą. I tu zadaję sobie pytanie .. czy ja tam byłem na wczasach? ..czy oddelegowany?

Nadmieniam jednocześnie, że również NFZ nie chce zapłacić za karetkę która przyjechała na miejsce wypadku i odwiozła mnie do szpitala na terenie Szwajcarii (bagatela 6000zł za36km).

Twierdząc, że to ja jestem winny powstania wypadku. Jednak protokół powypadkowy twierdzi co innego. Nadmieniam, że byłem ubezpieczony grupowo w PZU.

Czy w takim wypadku otrzymam jakiekolwiek odszkodowanie czy to z PZU czy z ZUS

Ja bym na Pana miejscu wysłała kolejne pismo do ZUS, że NIE OTRZYMALAM ODPOWIEDZI NA MOJE PISMO z dn....... i, że żądam niezwłocznie pisemnej odpowiedzi.

A jak juz dostaniesz odpowiedź (odmowną) powinna tam być informacja o trybie odwoławczym.

A jesli nawet nie bedzie - to i tak trzeba odwolac sie do sądu. Koniecznie. Bo i wyplata odszkodowania jednorazowego z ZUS od tej dycyzji zależy.

Co do zaplaty przez NFZ za karetke - niestety, zupełnie nie znam sie na takich sprawach.