Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Złamana noga w pracy - jak postępować

art
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Może ktoś udzielić informacji (podpowiedzieć) co mam robić?

Złamałem nogę w kostce. Leże w gipsie po udo już 10dni, mam zwolnienie obecnie na 39 dni a potem jeszcze rehabilitacja to opinia lekarzy.

Jestem kierowcą autobusu, złamałem nogę sprzątając pojazd. Zatrudniony jestem w rodzinnej firmie. Księgowy coś plecie że ciężko będzie dostać odszkodowanie.

Skomplikowałem sytuację w firmie, konieczne było zatrudnienie na okres mojej nieobecności innego kierowcy.

Proszę o informację czy jest szansa na odszkodowanie, jeśli tak to jaki wniosek wypełnić i w jakim czasie go złożyć, gdzie itp

Proszę o pomoc

Ustawa o ubezpieczeniu społecznym tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych

„Art. 3. 1. Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą:

1) podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonych;

2) podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy, nawet bez polecenia;

3) w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.”

Jeśli jesteś zatrudniony na podstawie umowy o pracę to Twój pracodawca powinien sporządzić dokumentację powypadkową ( protokół powypadkowy)

Skoro jest to firma rodzinna może być np. taka sytuacja ( nie napisałeś czy masz umowę o pracę czy na jakiejś innej podstawie jesteś zatrudniony)

3. Za wypadek przy pracy uważa się również nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w okresie ubezpieczenia wypadkowego z danego tytułu podczas:

9) wykonywania zwykłych czynności związanych ze współpracą przy prowadzeniu działalności pozarolniczej w rozumieniu przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych;"