Jump to content
Forum Odszkodowania

Skręcona kostka w pracy

gabszon
 Share

Recommended Posts

Witam! Mam takie pytanie czy należy mi się odszkodowanie i jak wygląda cała procedura? Co muszę zrobić?

W pracy spadłam ze schodów, mam skręconą kostkę. Pracuję na umowę zlecenie, jestem studentką zaoczna, jest to moja pierwsza praca. Zwolnienie miałam na 10 dni. Leczenie jeszcze nie zostało zakończone, ale lekarz stwierdził, że mogę już iść do pracy. Co teraz muszę zrobić, gdzie się zgłosić?

Witam

Studenci są ubezpieczeni z tyt.ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, a ponadto z tyt. zatrudnienia rodziców.

Proszę aby to zdarzenie zgłosić jako wypadek podczas świadczenia pracy z tyt. zawartej umowy zlecenia. Zleniodawca powinien sporządzić kartę wypadku. Jeśli odprowadza są skladki do ZUS [ sklładki wypadkowe ] to zleniodawca powinien powiadomić o zdarzeniu lekarza orzecznika ZUS.

Osoby wykonujące pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, nie podlegają ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, jeżeli są uczniami gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych lub studentami, do ukończenia 26 lat.

Wobec tego student, który nie ukończył 26 lat, z umowy zlecenia nie podlega zarówno ubezpieczeniom społecznym, jak i ubezpieczeniu zdrowotnemu.

PODSTAWA PRAWNA • Art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie

ubezpieczeń społecznych (Dz.U. nr 137, poz. 887 z późn. zm.).

Art. 1. Ubezpieczenia społeczne obejmują:

1)ubezpieczenie emerytalne,

2)ubezpieczenia rentowe,

3)ubezpieczenie w razie choroby i macierzyństwa, zwane dalej "ubezpieczeniem

chorobowym",

4)ubezpieczenie z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, zwane dalej "ubezpieczeniem wypadkowym