Jump to content
Forum Odszkodowania

Likwidacja szkody w Hestii - szkoda całkowita


Recommended Posts

Czy jeżeli posiadam protokół szkody a rzeczoznawca uznał to za szkodę całkowitą ponieważ samochód jest zupełnie nowy to mogę już auto oddać do ASO czy czekać jeszcze na jakiś kosztorys? W ubezpieczeniu mam zaznaczone naprawa serwisowa.
Link to comment
Share on other sites

 

Edzio.king wrote:

Czy jeżeli posiadam protokół szkody a rzeczoznawca uznał to za szkodę całkowitą .

To towarzystwo rozliczy odszkodowanie jako różnicę między wartością pojazdu w stanie nieuszkodzonym minus wartość tzw. pozostałości. Taki sposób rozliczenie szkody jest zapisany w OWU AC. Z tego wynika, ze nie bardzo jest sens wstawiania do ASO, bo nawet jeśli naprawa jest technologicznie możliwa, to pewnie przyszło by Ci sporo dopłacić do naprawy. Tak na marginesie, to hasło "szkoda całkowita" jest dla Ciebie tak obce, że uznałeś że nie ma to związku ze sposobem likwidacji?

Link to comment
Share on other sites

Coś nie coś o tym czytałem i przyznam się, że chociaż jeżdżę autem już 8 lat to się na odszkodowaniach nie znam, bo nigdy nie musiałem się tym interesować, bo nigdy nie miałem nawet stłuczki nie mówiąc już o jakimś wypadku aż do teraz. Pytałem rzeczoznawcy co jeżeli przyjdzie mi dopłacać do tego interesu, to powiedział, że mnie głowa nie powinna o to boleć, bo to powinien serwis między TU rozwiązać.

 

Do ASO muszę auto odstawić bo jest nowe i na gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda całkowita = kasacja auta. ASO nie ma z tym nic wspólnego. TU znając życie wyceni pozostałości na wysoką sumę co będzie uzasadnione ze względu na to iż samochód jest na gwarancji. Naprawa serwisowa dotyczy wszystkich napraw ale nie przy szkodach całkowitych. Tak ze czekaj na kosztorys bo dopiero teraz zaczęła się Twoja droga przez mękę...:)
Link to comment
Share on other sites

Jak długo mam czekać na kosztorys? Hm... rzeczoznawca powiedział, że od razu z protokołem mogę jechać do ASO i naprawiać samochód, że to serwis ma podesłać faktury i rozliczyć się z TU /naprawa bezgotówkowa/. Jest uznana szkoda całkowita, ale jedynie drzwi do wymiany /tak uznał rzeczoznawca chociaż moim zdaniem wystarczyło by wyklepać i pomalować/ oraz do naprawy zderzak a on nie jest mocno uszkodzony /mógłbym zrezygnować z naprawy/ i jedna lampa do wymiany, więc uznać go za wraka nie mogę. :)
Link to comment
Share on other sites

 

Edzio.king wrote:

Jak długo mam czekać na kosztorys? Hm... rzeczoznawca powiedział, że od razu z protokołem mogę jechać do ASO i naprawiać samochód, że to serwis ma podesłać faktury i rozliczyć się z TU /naprawa bezgotówkowa/. Jest uznana szkoda całkowita, ale jedynie drzwi do wymiany /tak uznał rzeczoznawca chociaż moim zdaniem wystarczyło by wyklepać i pomalować/ oraz do naprawy zderzak a on nie jest mocno uszkodzony /mógłbym zrezygnować z naprawy/ i jedna lampa do wymiany, więc uznać go za wraka nie mogę. :)

Coś tutaj kolego przekombinowałeś. Ale źle usłyszałeś albo ten kto przekazał Ci informację o szkodzie całkowitej pomylił się. Z opisu uszkodzeń wynika że nie ma mowy o szkodzie całkowitej. Oczywiście po oględzinach auto możesz podstawić do ASO z zastrzeżeniem że jeśli pojawią się ukryte skutki kolizji koniecznym jest powiadomienie o tym TU...

Link to comment
Share on other sites

Sam właśnie się dziwie, że tak uznał rzeczoznawca, gdy mu powiedziałem, że ja nie chce dopłacać do naprawy, że wolałbym tylko wyklepać drzwi i pomalować to rzeczoznawca mi na to: a po co skoro samochód jest zupełnie nowy i można drzwi całe wymienić!? Nie jestem aż tak tępy żeby wmówić sobie, że źle słyszałem jak facet mi mówił szkoda całkowita, ale zobaczę na miejscu w ASO co powiedzą, bo na kosztorys to nie mam po co czekać, bo naprawę mam serwisową /tak żem podpisywał na wykazie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia procesu likwidacji/, wiec najpierw kosztorys z ASO i faktury a potem cała reszta. Czas pokaże. Do blacharza z Toyoty mam jakieś 60 km /woj.śląskie/ więc blisko to nie jest.
Link to comment
Share on other sites

Faktycznie coś nie tak z tą szkodą całkowitą. Jeżeli zaszłaby szkoda całkowita, to informacja o tym powinna znaleźć się w ocenie technicznej lub powinna być przesłana przez likwidatora odrębnym pismem. Jeżeli tego nie ma to chyba zaszło nieporozumienie.
Link to comment
Share on other sites

 

szkodnik wrote:

Faktycznie coś nie tak z tą szkodą całkowitą. Jeżeli zaszłaby szkoda całkowita, to informacja o tym powinna znaleźć się w ocenie technicznej lub powinna być przesłana przez likwidatora odrębnym pismem. Jeżeli tego nie ma to chyba zaszło nieporozumienie.

zwłaszcza, że nie znam samochodu nowego, w którym wymiana drzwi przekroczy 70% jego wartości.

Link to comment
Share on other sites

No to już po części jest jasne. Rzeczoznawca może sobie mówić w tym przypadku co mu ślina na język przyniesie. Po dostarczeniu przez ASO kosztorysu wyceny naprawy TU ocenia na jej podstawie czy to szkoda całkowita czy nie.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...