Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Złamamy palec na poczcie


Krzysieq80
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie związane z moim wypadkiem, do którego doszło na poczcie, a mianowicie stałem w kolejce z paczką, gdy była moja kolej pani z okienka poprosiła ode mnie pakunek żeby go zważyć, jak otworzyła drzwiczki od wagi paczka, którą postawił następny klient spadła mi na palce u nogi łamiąc jeden z nich. Drzwiczki na poczcie otwierały się do wewnątrz więc pani z poczty nie zepchnęła tego pakunku (pakunek opierał się o drzwiczki i chyba go przeważyło). Paczka ważyła 15kg, więc uszkodzeniu uległ także but. Od kogo powinienem ubiegać się o odszkodowanie od poczty czy klienta, który postawił swoją przesyłkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Krzysieq80 wrote:

gdy była moja kolej pani z okienka poprosiła ode mnie pakunek żeby go zważyć, jak otworzyła drzwiczki od wagi paczka, którą postawił następny klient spadła mi na palce u nogi łamiąc jeden z nich.

Ja nie widzę tu nieuwagi, a tym samym przyczynienia się klienta. Do wypadku nie doszło w związku z tym, że klient wykonywał niedozwolone czynności, zachowywał się w sposób niewłaściwy lub niezgodny z przyjętymi zwyczajami bądź regulaminem. Mało tego klient wykonywal polecenie pracownika pocztowego - chciał przekazać paczkę do zważenia. Nie on jest odpowiedzialny za właściwe zabezpieczenie tego stanowiska i nie on położył w sposób niewłaściwy inną paczkę na ladzie okienka. W związku z tym odpowiedzialność za zdarzenie ponosi Poczta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będziemy się targować!

Bo i nie ma o co. Klient był w budynku, a więc na terenie poczty, zatem w gestii poczty było zapewnienie bezpieczeństwa klientom. Ponadto paczka, która spadła na nogę klienta, niezależnie od tego kto ją położył, spadła w związku z bezpośrednim działaniem pracownika poczty, tj. w czasie otwierania okienka do stanowiska przyjmowania paczek. Jeżeli leżała niewłaściwie, to pracownik poczty powinien poprosić o jej zdjęcie lub wykonać to sam. Skoro tego nie zrobił, tzn. że zaakceptował taki stan rzeczy, a swoim bezpośrednim działaniem doprowadził (oczywiście nieumyślnie) do zdarzenia, w którym ucierpiał klient.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...