Jump to content
Forum Odszkodowania

Złamamy palec na poczcie


Krzysieq80
 Share

Recommended Posts

Witam,

Mam pytanie związane z moim wypadkiem, do którego doszło na poczcie, a mianowicie stałem w kolejce z paczką, gdy była moja kolej pani z okienka poprosiła ode mnie pakunek żeby go zważyć, jak otworzyła drzwiczki od wagi paczka, którą postawił następny klient spadła mi na palce u nogi łamiąc jeden z nich. Drzwiczki na poczcie otwierały się do wewnątrz więc pani z poczty nie zepchnęła tego pakunku (pakunek opierał się o drzwiczki i chyba go przeważyło). Paczka ważyła 15kg, więc uszkodzeniu uległ także but. Od kogo powinienem ubiegać się o odszkodowanie od poczty czy klienta, który postawił swoją przesyłkę?

Link to comment
Share on other sites

 

Krzysieq80 wrote:

gdy była moja kolej pani z okienka poprosiła ode mnie pakunek żeby go zważyć, jak otworzyła drzwiczki od wagi paczka, którą postawił następny klient spadła mi na palce u nogi łamiąc jeden z nich.

Ja nie widzę tu nieuwagi, a tym samym przyczynienia się klienta. Do wypadku nie doszło w związku z tym, że klient wykonywał niedozwolone czynności, zachowywał się w sposób niewłaściwy lub niezgodny z przyjętymi zwyczajami bądź regulaminem. Mało tego klient wykonywal polecenie pracownika pocztowego - chciał przekazać paczkę do zważenia. Nie on jest odpowiedzialny za właściwe zabezpieczenie tego stanowiska i nie on położył w sposób niewłaściwy inną paczkę na ladzie okienka. W związku z tym odpowiedzialność za zdarzenie ponosi Poczta.

Link to comment
Share on other sites

Czemu poczta a nie tamten klient, ktory ja tak polozyl? To tamten klient położył paczkę tak, że spadła, czyli on jej nie zabezpieczył..

 

 

I tak się możemy targować.

Link to comment
Share on other sites

Nie będziemy się targować!

Bo i nie ma o co. Klient był w budynku, a więc na terenie poczty, zatem w gestii poczty było zapewnienie bezpieczeństwa klientom. Ponadto paczka, która spadła na nogę klienta, niezależnie od tego kto ją położył, spadła w związku z bezpośrednim działaniem pracownika poczty, tj. w czasie otwierania okienka do stanowiska przyjmowania paczek. Jeżeli leżała niewłaściwie, to pracownik poczty powinien poprosić o jej zdjęcie lub wykonać to sam. Skoro tego nie zrobił, tzn. że zaakceptował taki stan rzeczy, a swoim bezpośrednim działaniem doprowadził (oczywiście nieumyślnie) do zdarzenia, w którym ucierpiał klient.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...