Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Wypadek w pracy poparzenie

Sebastianmz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie

Mam taka sprawę wypadku mojej mamy ,wszyscy jej mówią ,ze pracodawca postąpił źle ,nie znam się na tym więc pozwoliłem sobie zapytać Państwa .

Przejdę wiec do rzeczy.

Moja mam dnia 17 października 2009r miała wypadek w pracy,w protokole jest napisane tak:Podczas wymiany frytury we frytkownicy,naczynie wysunęło się z rąk i doszło do wylania się gorącego oleju na stopy poszkodowanej.Poszkodowana miała na sobie gumowe rękawice ochronne.Poszkodowana natychmiast zaczęła polewać poparzone miejsca zimna wodą,następnie została przewieziona do szpitala,gdzie lekarz stwierdził poparzenia I i II stopnia.Poszkodowana posiada aktualne badania lekarskie i szkolenia BHP."

Dalej jest napisane,przyczyna wypadku :

"Przyczyną wypadku było brak zachowania należytej uwagi podczas wymiany frytury w frytkownicy.Podczas wymiany tłuszczu frytkownica powinna być wystudzona ."

Nie wiem czy podałem wystarczającą ilość danych potrzebnych do ekspertyzy,jeżeli będzie coś jeszcze trzeba,to dopisze .

Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak:zakład (prywatna firma) uznał ze odszkodowanie nie należy się z powodu niezachowania ostrożności podczas pracy

Moje pytanie :czy moja mama ma szanse dostać odszkodowanie z ZUS a pracodawca tym protokołem tylko mydli oczy zeby ZUS nie wypłacił odszkodowania ,które w moim odczuciu się należy( 3 miesiące na zwolnieniu,wizyty u chirurga prześwietlenia )

Co państwo o tym sadzicie ,proszę o porady .

Pozdrawiam

Aby można było pozbawić poszkodowanego jednorazowego odszkodowania musi być mu przypisana wyłączna wina za spowodowanie wypadku lub rażące niedbalstwo.

Dlatego proszę sprawdzić, co jest napisane w pkt.5 protokołu powypadkowego.