Jump to content
Forum Odszkodowania

wycena odszkodowania

Recommended Posts

witam.

niecaly miesiac temu na parkingu sprawca przetarl mi prawy bok w samochodzie, zglosilem oczywiscie sprawe do TU i wlasnie sie dowiedzialem ze wyceniono moja szkode na 3.000zl.

Samochod uszkodzony to saab 9-3 z 2005 roku.

Do malowania przyznano tylni blotnik oraz tylne drzwi, do wymiany natomiast przyznano przednie drzwi oraz listwy ozdobne na przednich i tylnych drzwiach.

Dzwonilem do serwisu i koszt samych drzwi wynosi 3,600zl. a gdzie tu jeszcze pomalowac prawie cala prawa strone.

Pytanie dlaczego szkoda naliczona zostala tak nisko?

Kobieta ktora prowadz ta szkode tlumaczy sie ze amortyzacja czesci itp.

Jako ze jestem calkowicie zielony w tym temacie i nie orientuje sie jak to wszystko wyglada prosze o pomoc osoby ktore znaja ten temat.

Czy jest mozliwosc na swoj koszt zrobienia ponownego kosztorysu u niezaleznego rzeczoznawcy?

Jesli tak to czy ubezpieczyciel uzna taki kosztorys i zmieni sume odszkodowania?

z gory dziekuje za informacje.

pozdrawiam

nie ma sensu robic kosztorysu u niezaleznego, wcale nie musi byc uznany.

sytuacja jest dosc prosta: wstawiasz auto do warsztatu, ktory przedklada kosztorys przedwykonawczy do TU sprawcy celem weryfikacji. jesli zakres naprawy jest zgodny z ocena techniczna rzeczoznawcy TU nie powinno byc problemow z akceptacja. warsztat dokonuje naprawy, Ty przedkladasz fakture za naprawe i po klopocie.

i tu masz odpowiedz na swoje pytanie: dlatego szkoda została wyceniona tak nisko. odszkodowania nie sluzy po to zeby sie wzbogacac, ale zeby przywrocic uszkodzony pojazd do stanu w jakim byl przed szkoda, i w sposob przeze mnie opisany masz taka mozliwosc.

Sorry, realia polskiego rynku sa proste- chcemy miec odszkodowania w kwotach powodujacych usmiech na twarzy, musimy placic wyzsze skladki. Nasze w porownaniu do rynkow zachodnich sa zdecydowanie nie wygorowane, a i tak wszedzie lament.

1. takie są realia, ale nie są zgodne z prawem.