piotrek76 Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Witam.Jestem nauczycielem wf-u, podczas lekcji uległem wypadkowi. Stwierdzono złamanie bliższej nasady paliczka środkowego palca III lewej reki (jestem praworęczny) z podwichnięciem stawu międzypaliczkowego. Założono mi opatrunek gipsowy na dwa tygodnie. Po zdjęciu okazało się, że palec nie zgina się w stawie. Odesłano mnie do Kliniki Chirurgi Ręki gdzie wykonano mi repozycje ze stabilizacją drutami Kirschnera. Mam pytanie na jaki % uszczerbku na zdrowiu mogę liczyć zważywszy, że najprawdopodobniej nie będę mógł palca wyprostować, ani zgiąć do pełnego chwytu. Palec w związku z ubytkami po złamaniu jest skrzywiony w lewo. Czy należy się jakiś % za bliznę (ok. 6 cm) na grzbietowej stronie palca oraz szwy (8 szwów). Czy komisja ma obowiązek uzasadnienia swojej decyzji i podania za co zostały przyznane, jeżeli będą, % uszczerbku na zdrowiu.Pozdrawiam i liczę na odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malagoska Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 jeżeli zgłosiłeś wypadek i wypadek uznano za wypadek w pracy to należy się odszkodowanie z zusu-Załącznik do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 grudnia 2002 r. (poz. 1974) na podstawie tej tabeli zus orzeka procentowy uszczerbek odnośnie Twojego urazu dotyczy pkt.141 tabeli oprócz odszkodowania z zusu możesz ubiegać się o odszkodowanie np z pzu badź innej firmy gdzie jesteś dodatkowo ubezpieczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...