Jump to content
Forum Odszkodowania

Złamany Nos

adandrzej
 Share

Recommended Posts

Witam, mam takie pytanie. Jestem oskarżony z paragrafu 157 p.2 KK - złamanie nosa z przemieszczeniem. Sytuacja wyglądała tak, że były kolega był od jakiegos czasu agresywny w stosunku do mnie i do mojej dziewczyny. Wdaliśmy sie w bójkę i chłopak miał złamany nos z przemieszczeniem. Był z tym na policji. Chciałem zapytać jakie mam szanse wygranej w takiej sprawie ( ja nie miałem żadnych obrażeń, on miał złamany nos i kilka siniaków - zrobił obdukcję ), jestem studentem niepracującym i chciałem zapytać jeżeli zostanę skazany ( prawdopodobnie dostane wyrok w zawieszeniu ) to jaką karę za to może na mnie nałożyć sędzia ??

Dziękuję z góry za pomoc.

• 2 weeks later...
Za paragraf 2 tego artykułu możesz dostać grzywnę,karę ograniczenia wolności albo karę pozbawienia wolności do lat 2.Dobrze jakbyście się pogodzili nawet z udziałem mediatora sądowego - to znacznie wpłynie na wymiar kary.Przestępstwo z tego art jest ścigane z oskarżenia prywatnego.

• 1 year later...

W żadnym wypadku nie była to bójka, ani nie było to pobicie. Bójka charakteryzyje się tym, że borą w niech udział przynaniej 3 osoby wzajemnie się atakujące- wszyscy ich uczestniczy odpowiadają karnie. Natomiast w pobicu również muszą brać udział przynajmniej 3 osoby, w tym 2 osoby wyraźnie atakują inną lub inne osoby. Co co Pan opsisuje to było co najwyżej naruszenie czyności narządów ciała kolegi- czy bezprawne to już inna para kaloszy.

Sposób działania:

1) Pojednać się przed jakąkolwiek rozprawą tak aby oskarżyciel wycofał akt oskarżenia;

2) Pojednać się na posiedzeniu pojednawczym- takie posiedzenie jest obligatoryjne- art. 498 k.p.k., wówczas sprawa podlega umorzeniu- art. 492 § 1 k.p.k., ewentualnie można zawrzeć ugodę, której przedmiotem mogą być również roszczenia pozostające w związku z oskarżeniem- 494 § 1 k.p.k.. Oskarżyciel wówczas będzie miał zwrócone koszty opłaty prywatnego aktu oskarżenia w wysokości 300zł- art. 622 k.p.k.- w postępowaniu z oskarżenia prywatnego w razie pojednania się stron przed wszczęciem przewodu sądowego, warunkowego umorzenia postępowania, umorzenia postępowania z powodu niepoczytalności sprawcy lub znikomej społecznej szkodliwości czynu albo z powodu stwierdzenia w zarzucanym czynie znamion przestępstwa ściganego z urzędu, zmiany trybu ścigania z powodu przyłączenia się prokuratora do postępowania wszczętego przez oskarżyciela prywatnego i zakończenia tego postępowania w trybie publicznoskargowym – prezes sądu zarządza zwrot uiszczonych przez oskarżyciela prywatnego zryczałtowanych wydatków w całości, a w połowie– w razie pojednania się stron po rozpoczęciu przewodu sądowego. W razie skazania na podstawie art. 628 pkt 1 k.p.k. od skazanego w sprawach z oskarżenia prywatnego sąd zasądza na rzecz oskarżyciela prywatnego poniesione przez niego koszty procesu. Co ważne można się pojednać do czasu prawomonego zakończenia postpowania- wówczas sprawę się umarza;

3) Można też wnieść przeciwny akt oskarżenia- art. 497 § 1 k.p.k.- oskarżony może aż do rozpoczęcia przewodu sądowego na rozprawie głównej wnieść przeciwko oskarżycielowi prywatnemu będącemu pokrzywdzonym wzajemny akt oskarżenia o ścigany z oskarżenia prywatnego czyn, pozostający w związku z czynem mu zarzucanym. Sąd rozpoznaje wówczas łącznie obie sprawy;

4) W najgorszym wypadku wykazywać obronę konieczną, w sensie, że został Pan zaatakowany, a tylko w obronie własnej odepchnął napastkina. Dobrze aby podał Pan przed roprawą na piśmie takich świadków aby potwierdzili Pańską wersję zdarzenia. Zgodnie z art. 25.§ 1 k.k. nie popełnia przestępstwa, kto w obronie koniecznej odpiera bezpośredni,

bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem. W sprawach z odskarżernia prywatnego w praktyce najczęściej zapada kara grzywny i to niekiedy z wqarunkowym jej zawieszeniem na okres próby.