Jump to content
Forum Odszkodowania

Odszkodowanie zwiazane z obrażeniami

matthewp
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

zdążył sie ostatnio wypadek komunikacyjny w którym byłem poszkodowanym-prawdopodobnie potraciło mnie auto a drugie po mnie przejechalo, obaj uciekli(pisze prawdopodobnie bo nie pamiętam nic z tego-drugiego kierowce złapali i przyznał sie ze to on),od tamtej pory leżę w łóżku z polamana miednica i uszkodzoną cewka moczową i złamana ręką; dodam ze wracając z zabawy byłem pod wpływem alkoholu.

Chciałem sie dowiedzieć czy to ze byłem pod wpływem ogranicza wypłatę odszkodowania z HDI w jakimś stopniu (jestem uczniem innego ubesp. nie mam)?

O co można jeszcze walczyć w związku z zaistniałą sytuacja (obaj uciekli z mieksca wypadku zostawiajac poszkodowanego na jezdni) -nie spotkałem sie nigdy z taka sytuacją i nie wiem o co można sie ubiegać.

Fakt, że był Pan pod wpływem alkoholu będzie zapewne wyłączał odpowiedzialność z ubezpieczenia szkolnego, ale może się Pan starać o odszkodowanie i zadośćuczynienie od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjny - podmiot który pokrywa szkody na osobie w sytuacji jeśli sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia i nie ustalono jego danych.

Procedura i zakres roszczeń jest podobny do tego z ubezpieczenia OC tzn. ma Pan prawo do:

- zadośćuczynienia za ból i cierpienie

- odszkodowania z tytułu kosztów leczenia, opieki, przejazdów, opieki

Proszę gromadzić rachunki, paragony itp.

W przypadku pytań prosimy o kontakt - stopka poniżej.

Kierujący pojazdem będzie ponosił odpowiedzialność za szkodę (a dokładnie jego ubezpieczyciel, tutaj konkretnie UFG) na zasadzie ryzyka. Wyłączenie tej odpowiedzialności mogło by nastąpić wówczas gdyby sprawca/sprawcy udowodnili wyłączną winę poszkodowanego, siły wyższej lub osoby trzeciej za którą nie ponosi odpowiedzialności. Z uwagi na ucieczkę z miejsca zdarzenia jest to mało prawdopodobne.

matthewp wrote:

Nawet jeżeli kierowca sie przyznał a świadkowie potwierdzili?