cocojambo Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 WitamMam pytanie ws korekty wartości pojazdu o wartość nowych opon. Podczas wizyty, rzeczoznawca zmierzył głębokość bieżnika (losowo w 3ch punktach) i spisał parametry opon. 9mm (głębokość bieżnika nowej opony wg PZU) - 7mm (wartośc zmierzona przez rzeczoznawcę) dało po obliczeniach 34% zuzycie opon. Problem polega na tym, że nowa opona (wg producenta) ma niecałe 7,7mm głębokości bieżnika, co daje zużycie prawie 3x mniejsze. PZU tłumaczy, że nie może ingerowac w program liczący (nie zmieni 9mm na 7,7mm) i kończy dyskusję. Miał ktoś podobną sytuację, czy nikt nie wnikał aż tak głęboko? pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo_1st Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 jak rozumiem chodzi o uszkodzenie samej opony. Nowa opona do auta osobowego w rozmiarach 13 - 14" ma ok 8-9 mm, w większych rozmairach np. 17-19" zwłaszcza przy niskich profilach nowa opona może mieć nawet 7-7,5 mm. Niezależnie od tego, opona "traci wartość" w momencie sprzedaży po założeniu na pojazd 20%, nawet całkowicie nowa. Pytanie czy o te 10% warto kruszyć kopię Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.