cocojambo Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 WitamMam pytanie ws korekty wartości pojazdu o wartość nowych opon. Podczas wizyty, rzeczoznawca zmierzył głębokość bieżnika (losowo w 3ch punktach) i spisał parametry opon. 9mm (głębokość bieżnika nowej opony wg PZU) - 7mm (wartośc zmierzona przez rzeczoznawcę) dało po obliczeniach 34% zuzycie opon. Problem polega na tym, że nowa opona (wg producenta) ma niecałe 7,7mm głębokości bieżnika, co daje zużycie prawie 3x mniejsze. PZU tłumaczy, że nie może ingerowac w program liczący (nie zmieni 9mm na 7,7mm) i kończy dyskusję. Miał ktoś podobną sytuację, czy nikt nie wnikał aż tak głęboko? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo_1st Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 jak rozumiem chodzi o uszkodzenie samej opony. Nowa opona do auta osobowego w rozmiarach 13 - 14" ma ok 8-9 mm, w większych rozmairach np. 17-19" zwłaszcza przy niskich profilach nowa opona może mieć nawet 7-7,5 mm. Niezależnie od tego, opona "traci wartość" w momencie sprzedaży po założeniu na pojazd 20%, nawet całkowicie nowa. Pytanie czy o te 10% warto kruszyć kopię Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now