Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Odszkodowanie z dwóch źródeł


katka1103
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dwa tygodnie temu podczas podróży na wakacje doszło do wypadku drogowego. Byłam pasażerką i jako jedyna odniosłam obrażenia. Zostałam przewieziona do szpitala, w którym spędziłam dobę na obserwacji. Doznałam skręcenia kręgosłupa i stłuczenia nosa. Sprawca nie został ustalony na miejscu zdarzenia, będzie w tej sprawie proces. Chciałabym dochodzić swoich praw i otrzymać odszkodowanie. Samochód, którym się poruszałam ma zarówno OC jak i AC, a ja jestem studentką i również jestem ubezpieczona. Czy przed ustaleniem sprawcy wypadku mogę dochodzić odszkodowania od firmy ubezpieczającej nasz samochód? Czy należą mi się dwa odszkodowania? I kiedy mogę o nie wystąpić?

 

Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję

Kaśka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

zasada jest taka :

1. odszkodowanie z ubezpieczenia obowiązkowego OC - tylko jedno - z ubezpieczenia sprawcy, który jak piszesz jeszcze nie został ustalony. Z OC najlepiej wystapić po ustalniu sprawcy, przynajmniej w postępowaniu przygotowawczym. Do tego czasu należy zbierać wszelką dokumentację dotyczącą wypadku.

2. odszkodowanie z ubezpieczeń dobrowolnych - nawet kilku - np. NNW komunikacyjne pojazdu którego byłaś pasażerem, każde inne ubezpieczenie NNW np. szkolne, pracownicze, prywatne. Należy zgłosić w terminie wskazanym w Ogólych warunkach ubezpieczenia. Roszczeń z tych ubezpieczeń możesz dochodzić bez względu na to czy ustalono sprawcę, czy nie. Ten fakt nie ma tu żadnego znaczenia.Byłaś ubezpieczona - doznałaś uszczerbku - należy się odszkodowanie.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...