Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Wypadek, odszkodowanie PZU AC, jaki rodzaj naprawy wybrać ??? Pomocy !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ! Jestem właścicielem samochodu Mitsubishi Lancer 2.0 z 2006r. 3 tygodnie temu miałem wypadek / kolizję drogową, jadąc krętą drogą wpadłem w poślizg i przykleiłem się do barierki na poboczu. Uszkodzeniu uległa cała prawa strona samochodu: przedni zderzak, przednia lampa, nadkole, błotnik, drzwi przednie - blacha, drzwi tylne - blacha, tylny błotnik, tylny zderzak. Auto po prostu zostało przetarte przez barierkę na wys. ok. 40-60cm. Zniszczenia widoczne są też na obu alufelgach po tej stronie, zniszczona jedna opona, a także uszkodzenie układu kierowniczego - wstępnie stwierdzono wygięty drążek kierowniczy, ale 100% diagnoza, dopiero po jego wymianie. Auto ubezpieczone w PZU OC / AC. Po wypadku auto stało dwa dni na parkingu w ASO Mitsubishi, gdzie wstępnie wypowiedziano się, że naprawa może być na granicy całkowitego, ale teoretycznie nie powinna przekroczyć. Potem samochód zabrałem do domu i czekałem na rzeczoznawcę z PZU. Wczoraj otrzymałem wycenę: 8200zł. Samochód był ubezpieczony na 29500 (styczeń 2011r.), wartość rynkowa 25000zł (z tego co się dowiedziałem nie ważne jest, że samochód jest ubezp. na więcej? -> czy to prawda?). Blacharz wstępnie wycenił koszt remontu na 5-6 tys. , ale oczywiście metodą szpachlowania i malowania. W ASO natomiast z tego co wiem, wymieniają elemnty na nowe, w tym przypadku drzwi, zderzaki, nadkola. I co teraz zrobić ? Czemu taka niska wycena ? Czy oddać lepiej do ASO ? Rzeczoznwacza powiedział, że jeśli naprawa w ASO przekroczy 18 tys. będzie trzeba dopłacać z własnej kieszeni ? A może można uzgodnić z ASO zakres remontu ? Czy może jednak jakoś zweryfikować tę wycenę ? Proszę serdecznie o pomoc w tej sprawie i wybranie właściwego wariantu. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli otrzymałeś kosztorys to znaczy, że naprawa jest ekonomicznie uzasadniona. Możesz zlecić w takim przypadku naprawę bezgotówkową w dowolnym warsztatcie. Odnośnie metody naprawy to kwalifikacja elementów do wymiany / do naprawy powinna być jednakowa czy to w ASO czy to warsztatcie rzemieślniczym. Oczywiście może się zdarzyć, ze element jest na pograniczu kwalifikacji - wtedy może mieć miejsce kwalifikacja jedna lub druga. Przy naprawie w ASO radzę sprawdzić, czy w kosztorysie nie ma potraceń z tytułu wcz. uszkodzeń - bo będzie trzeba dopłacać..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...