igorino19 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Podczas stania na czerwonym świetle (roboty drogowe- ruch wahadłowy) odpadła podczas szlifienia tarcza od szlifierki i z wielkią prędkością odbiła się od maski samochodu. Firma upiera się, że sama odkupi część (maskę- auto jest serwisowane więc chcę mieć nową maskę, a nie malowanie) czyli zaczynają kręcić. Czy po spisaniu oświadczenia o winie i szkodzie mogę żądać nr ubezpiecznia ( nie chcę aby to oni decydowali co będę robić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszka Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Chcą sami pokryć koszty to nie znaczy, że muszą kręcić. Idzisesz do ASO, przedstawiasz kosztorys i żądasz wypłaty pełnej kwoty. Jak nie, to zgłaszasz się do ubezpieczyciela sprawcy. Pamiętaj jednak, że gdy twoje auto ma więcej niż 3 lata, a są dostępne zamiennkiki to ubezpieczyciel nie wypłaci ci za oryginał. Wyjątek 1: niektóre serwisy autoryzowane mogą mieć podpisane umowy na stosowanie oryginałów we wszystkich samochodach bez względu na wiek, wyjątek 2: możesz walczyć o oryginał gdy przedstawisz kompletną, od momentu zakupu do chwili obecnej książeczkę serwisową z ASO. Poza tym , jeżeli pokrywa silnika ze względu na zakres uszkodzeń nie kwalifikuje się do wymiany tylko do naprawy to tak właśnie szkoda będzie zlikwidowana - producent przewiduje naprawe tego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_1st Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Miszka wrote:. Pamiętaj jednak, że gdy twoje auto ma więcej niż 3 lata, a są dostępne zamiennkiki to ubezpieczyciel nie wypłaci ci za oryginał. Wyjątek 1: niektóre serwisy autoryzowane mogą mieć podpisane umowy na stosowanie oryginałów we wszystkich samochodach bez względu na wiek, wyjątek .to oczywiście bzdura. nikt nie może zmusić właściciela auta do naprawy na zamiennikach. To właściciel pojazdu decyduje, a ubezpieczyciel próbuje go w tym wyręczyćMiszka wrote:. 2: Poza tym , jeżeli pokrywa silnika ze względu na zakres uszkodzeń nie kwalifikuje się do wymiany tylko do naprawy to tak właśnie szkoda będzie zlikwidowana - producent przewiduje naprawe tego elementu.a tutaj pełna racja. Przywrócenie pjazdu do stanu sprzed szkody to zgodnie z definicją wyrażoną przez SN przywrócenie własności użytkowych i wizualnych. Producent dopuszcza naprawę i lakierowanie pokrywy i jeśli jest to możliwe to tak zostanie to wykonane. Zresztą nową pokrywę też trzeba lakierować, producent nie przyśle Ci jej w paczce polakierowanej, a nowe części tez czasem ulegają uszkodzeniom w transporcie i taki element nie jst dyskwalifikowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.