macias00 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam, mam taki oto problem. W czerwcu miałem wypadek przy pracy, skutkiem były przecięte ścięgna prawej dłoni II i III palec. Zatrudniony byłem w agencji na podstawie umowy zlecenie. Pracowałem w innej firmie, która była klientem agencji. Jako, że jestem studentem agencja nie odprowadzała ode mnie składek ZUS, jedynie podatek. Staram się, żeby mi wydali kartę wypadkową, niestety dostałem tylko `informację o wypadku`. Twierdzą, że karta wypadkowa jest zbędna, ponieważ nie odprowadzali ode mnie składek i np. nie ma potrzeby dawania tego do ZUSu. Wg mnie mimo, że nie odprowadzali składek muszą wydać takie pismo, które będzie mi potrzebne do uzyskania np. odszkodowania z OC agencji, sprawy sądowej z klientem firmy. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam macias Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
behapowka Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Kartę wyadku sporządza się dla osób,niebędących pracownikami, które uległy wypadkowi przy pracy w okresie ubezpieczenia wypadkowego. Byłeś zatrudniony na podstawie umowy zlecenia od której nie były odprowadzane składki na ubezpieczenie wypadkowe, a więc nie ma podstaw abyś otrzymał kartę wypadku.Zleceniodawca wydał Ci informację o wypadku i to powinno wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macias00 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 To czy w takim razie mam szansę na odszkodowanie od ubezpieczyciela (PZU) agencji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...