Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

wypadek w pracy- kierowca karetki

plavix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam niedawno miałem wypadek w pracy( jestem kierowcą karetki). Leżałem w szpitalu 6 dni, miałem liczne stłuczenia głowy oraz ranę ciętą i stłuczone kolano. Jeszcze leżę na chorobowym w domu. Jestem ubezpieczony w pracy( obowiązkowe ubezpieczenie + ubezpieczenie w pzu dodatkowe, składka 55zł miesięcznie) Do wypadku doszło nie z mojej winy. Czy mogę uzyskać jakieś odszkodowanie? Jeśli tak to gdzie się kierować i co mam robić? Pomóżcie. Z góry dziękuję.

witam

po pierwsze był to wypadek w pracy czyli tu już należy się odszkodowanie , po drugie jeżeli była to kolizja drogowa nie z pana winy to tym bardziej należy się odszkodowanie.W razie dodatkowych pytań proszę pisać na e-mail.

plavix wrote:
Witam niedawno miałem wypadek w pracy( jestem kierowcą karetki). Leżałem w szpitalu 6 dni, miałem liczne stłuczenia głowy oraz ranę ciętą i stłuczone kolano. Jeszcze leżę na chorobowym w domu. Jestem ubezpieczony w pracy( obowiązkowe ubezpieczenie + ubezpieczenie w pzu dodatkowe, składka 55zł miesięcznie) Do wypadku doszło nie z mojej winy. Czy mogę uzyskać jakieś odszkodowanie? Jeśli tak to gdzie się kierować i co mam robić? Pomóżcie. Z góry dziękuję.
Skoro był to wypadek przy pracy to przede wszystkim musi byc przeprowadzone postepowanie powypadkowe przez zespól powołany przez pracodawcę. Zespól pwypadkowy po ustaleniu okoliczności i przyczyn wypadku sporządzi protokól powypadowy i dokona prawnej kwalifikacji zdarzenia tzn, ustali czy wypadek jest wypadkiem przy pracy. Jesli w protokole powypadkowym nie stwierdzono, że wyłączną przyczyną wypadku było naruszenie przez poszkodowanego pracownika przepisów dotyczących ochrony życia i zdrowia, spowodowane przez niego umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa to mozna starać się o jednorazowe odszkodowanie z ZUS.