Jump to content
Forum Odszkodowania

Gdzie odebrać pieniądze? Proszę o szybką odpowiedz


Salalala
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Pytanie może dość nietypowe i proste ale mam pewien problem. Dwa dni temu zadzwoniła do mnie Pani (chyba z PZU), która poinformowała mnie o możliwości odbioru pieniędzy w najbliższym oddziale banku PEKAO SA. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ponieważ Pani ta mówiła strasznie cicho i mało wyraźnie. Chciałbym się dowiedzieć czy na pewno pieniądze czekają na mnie do odbioru w oddziałach tych właśnie banków i czy oprócz dowodu osobistego nie muszę mieć jeszcze jakiegoś papierku. Osoba, z którą rozmawiałem wspomniała coś jeszcze o Banku PKO BP, nie wiem o co chodziło bo jak wcześniej napisałem rozmowa była strasznie cicha i mało wyraźna. Proszę o wypowiedzi ludzi obeznanych w temacie, gdzie co i jak trzeba zrobić aby odebrać pieniądze. Wniosek o odszkodowanie został już dawno złożony oczywiście. Aha.. no i drugie pytanie - czy drogą pocztową mogliby mi przesłać pieniądze? Jeśli tak, to do kogo zadzwonić i kogo poinformować o tym?

 

Pozdrawiam oraz dziękuję

Link to comment
Share on other sites

1) Zwykle T.U. przelewa pieniądze na wskazane konto poszkodowanego;

 

2 Tak- trzeba sobie tylko tak zażyczyć;

 

3) Do T.U., podać numer szkody.

Link to comment
Share on other sites

Odszkodowanie zostało przelane na numer konta w banku, który został podany w zgłoszeniu szkody. Jeśli pieniądze zostały przelane na konto, to już nie prześlą ich pocztą.
Link to comment
Share on other sites

tak. Z tym, że ja nie podawałem żadnego numeru konta, pieniądze mam odebrać sam, a nie wiem gdzie. Po drugie chciałbym aby to oni mi przysłali je drogą pocztową ale nie wiem jak ich o tym poinformować bo nie mam do nich kontaktu, dzięki wszystkim za odpowiedzi
Link to comment
Share on other sites

 

Salalala wrote:

tak. Z tym, że ja nie podawałem żadnego numeru konta, pieniądze mam odebrać sam, a nie wiem gdzie. Po drugie chciałbym aby to oni mi przysłali je drogą pocztową ale nie wiem jak ich o tym poinformować bo nie mam do nich kontaktu, dzięki wszystkim za odpowiedzi

Można telefonicznie, mailowa lub na piśmie za zwrotnym potwierdzeniem na kserokopii.

Link to comment
Share on other sites

 

Salalala wrote:

dobrze, a jak mam zdobyć takie oto potwierdzenie jeśli żadne do mnie nie przyszło?

Po prostu pismo składa się w dwóch egzemplarzach gdzie na jednym z nich pracownik T.U.przybija pieczątkę, podpis i wpisuje liczbę załączników. To właśnie jest potwierdzenie. Wobec tego potwierdzenie ma się od razu przy składana pisma. Ewentualnie można wysyłać pismo przesyłką poleconą również można za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Link to comment
Share on other sites

 

Salalala wrote:

nie wiem jaki do nich nawet jest telefon czy email, proszę o pomoc

E-mail lub telefon można znaleźć m.in. na stronie danego T.U..

Link to comment
Share on other sites

Dobrze, a jeśli chciałbym sam odebrać pieniądze, to wystarczy udać się do najbliższego oddziału banku PEKAO SA. z dowodem osobistym z prośbą o wypłacenie pieniędzy za odszkodowanie na dane nazwisko? tak? DZIĘKI za odpowiedzi
Link to comment
Share on other sites

 

Salalala wrote:

Dobrze, a jeśli chciałbym sam odebrać pieniądze, to wystarczy udać się do najbliższego oddziału banku PEKAO SA. z dowodem osobistym z prośbą o wypłacenie pieniędzy za odszkodowanie na dane nazwisko? tak? DZIĘKI za odpowiedzi

Proszę zrobić tak, jak powiedziała Pani z PZU.

Link to comment
Share on other sites

 

Salalala wrote:

Dobrze, a jeśli chciałbym sam odebrać pieniądze, to wystarczy udać się do najbliższego oddziału banku PEKAO SA. z dowodem osobistym z prośbą o wypłacenie pieniędzy za odszkodowanie na dane nazwisko? tak? DZIĘKI za odpowiedzi

Widocznie takie konto Pani podała do wpłaty świadczenia. Jeśli to Pani konto to nikt inny- prócz pełnomocnika- nie może pobrać z niego pieniędzy. Wobec tego z jakiego tytułu się pieniądze na koncie dla banku nie ma większego znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

no ale ja zadnego konta nie podawałem...zadzwoniła do mnie pani z pzu i powiedziala, że mam pieniądze odebrać w najbliższym odziale banku PEKAO SA, a ja konta w banku nawet nie mam... po drugie to malo co zrozumialem z tej rozmowy bo mowila strasznie cicho i malo wyrazie. mowila abym sie z dowodem osobistym stawil... Nic z tego juz nie rozumiem, podala nawet jakis termin, od kiedy do kiedy mam się stawić ale tego tez zrozumiałem..
Link to comment
Share on other sites

 

Salalala wrote:

no ale ja zadnego konta nie podawałem...zadzwoniła do mnie pani z pzu i powiedziala, że mam pieniądze odebrać w najbliższym odziale banku PEKAO SA, a ja konta w banku nawet nie mam... po drugie to malo co zrozumialem z tej rozmowy bo mowila strasznie cicho i malo wyrazie. mowila abym sie z dowodem osobistym stawil... Nic z tego juz nie rozumiem, podala nawet jakis termin, od kiedy do kiedy mam się stawić ale tego tez zrozumiałem..

Wobec tego proszę odnaleźć sobie telefon do tego T.U. i o wszytko dopytać. Na marginesie jeśli ktoś mówi zbyt cicho przez telefon i mało wyraźnie to zwraca mu się na to grzecznie uwagę prosi aby mówił głośno i wyraźnie. Ewentualnie aby w ten sposób wszystko powtórzył od początku.

Link to comment
Share on other sites

ta, szukałem telefonu, dzwoniłem to mówili, że oni takimi sprawami się nie zajmują, a prosto do pzu dzwonić nie wiem czy jest dobrym pomysłem. A co do banków to odbiera się w nich odszkodowania tak na ogół z dowodem osobistym?
Link to comment
Share on other sites

Salalala wrote:
ta, szukałem telefonu, dzwoniłem to mówili, że oni takimi sprawami się nie zajmują, a prosto do pzu dzwonić nie wiem czy jest dobrym pomysłem. A co do banków to odbiera się w nich odszkodowania tak na ogół z dowodem osobistym?
1) Nie ma takiej możliwości, gdyż przecież PZU S.A. właśnie zajmują się odszkodowaniami i ich wypłatę. Wobec tego nie jest to prawdą to Pani pisze. Jeśli Pani zadzwoniła do innej komórki PZU S.A. to trzeba było zapytać o właściwą. Ponadto można udać się oddziału tam gdzie zgłaszała Pani szkodę. Ponadto Pani twierdzenie, że nie wypada prosto dzwonić do PZU S.A. jest co najmniej kuriozalne. Wszędzie wypada dzwonić jeśli ma tylko Pani w tym interes prawny. Po Pani kuriozalnych twierdzeniach może wydawać się, że nie ma Pani zdolności do czynności prawnych. Wówczas warto skorzystać z pomocy osoby najbliższej czy też opiekuna aby zajęła się Pani sprawą etc.. Skoro Pani pisze, że nie wypada dzwonić bezpośrednio do PZU S.A. w swojej sprawie to również dobrze może Pani pomyśleć, że nie wypada ubiegać się o odszkodowanie od PZU S.A. czy też odbierać należnego odszkodowania. Naprawdę takie czynności są rzeczy o które powinna zadbać przeciętna osoba, są to czynności wchodzą wręcz w codzienny zarząd nad własną osobą. Proszę wobec tego wsiąść się w garść i zachowywać się jak osoba dorosła mająca pełną zdolność do czynności prawnych i w sprawie kontaktować się bezpośrednio z PZU S.A. i ponadto zażądać od nich doręczenia na piśmie orzeczenia lekarza orzecznika, tabeli oceny trwałego uszczerbku na zdrowiu oraz decyzji;

2) W bankach wypłaca się i wpłaca kwoty pieniężne z kont. A to czy to są pieniądze z odszkodowania czy z innego tytułu to dla banku jest co do zasady obojętne. T.U. jak zostało już powiedziane wypłaca odszkodowania na wskazane przez poszkodowanego konto bankowe. Wobec tego musi Pani wiedzieć jakie podała konto do przelewu i do jakiego oddziału zgłosiła szkodę. Zresztą numer telefonu jest na pisemnej decyzji PZU S.A.. Zawsze należy zażądać od T.U. doręczenia na piśmie orzeczenia lekarza orzecznika, tabeli oceny trwałego uszczerbku na zdrowiu oraz decyzji tak aby móc przeanalizować ową dokumentacje i składać ewentualne odwołanie.
Link to comment
Share on other sites

Ja po prostu nie wiem gdzie mam się konkretnie stawić po pieniądze z dowodem osobistym, czy do oddziału PZU, czy do oddziału banku PEKAO SA. z tym, że nie posiadam konta bankowego więc zapewne opcja druga odpada. Pani która dzwoniła do mnie bardzo cicho wspomniała coś o jakimś banku i coś o PZU chyba ale nie jestem pewny, zwracałem uwagę ale to i tak nic nie dało bo chyba jednak coś z telefonem jest. Dziękuję za poświęcony czas
Link to comment
Share on other sites

Wydaję mi się, że w banku nie wypłacą mi od tak przez okienko pieniędzy, tylko właśnie na konto bankowe, którego ja nie posiadam, więc czy możliwe jest, że mam się udać do oddziału PZU z dowodem aby tam mi wypłacili pieniądze?
Link to comment
Share on other sites

Salalala wrote:
Ja po prostu nie wiem gdzie mam się konkretnie stawić po pieniądze z dowodem osobistym, czy do oddziału PZU, czy do oddziału banku PEKAO SA. z tym, że nie posiadam konta bankowego więc zapewne opcja druga odpada. Pani która dzwoniła do mnie bardzo cicho wspomniała coś o jakimś banku i coś o PZU chyba ale nie jestem pewny, zwracałem uwagę ale to i tak nic nie dało bo chyba jednak coś z telefonem jest. Dziękuję za poświęcony czas
Proszę się nie zachowywać jak osoba nie mająca zdolności do czynności prawnych. Otrzymała Pani wyczerpującą odpowiedź i rzetelnie zostało wyjaśnione, że należy kontaktować się bezpośrednio z PZU S.A.. Nikt na forum nie jest wróżką aby Pani wróżył gdzie będzie wypłata odszkodowania. To może wiedzieć tylko Pani i PZU S.A..
szkoda wrote:
Salalala wrote:
ta, szukałem telefonu, dzwoniłem to mówili, że oni takimi sprawami się nie zajmują, a prosto do pzu dzwonić nie wiem czy jest dobrym pomysłem. A co do banków to odbiera się w nich odszkodowania tak na ogół z dowodem osobistym?
1) Nie ma takiej możliwości, gdyż przecież PZU S.A. właśnie zajmują się odszkodowaniami i ich wypłatę. Wobec tego nie jest to prawdą to Pani pisze. Jeśli Pani zadzwoniła do innej komórki PZU S.A. to trzeba było zapytać o właściwą. Ponadto można udać się oddziału tam gdzie zgłaszała Pani szkodę. Ponadto Pani twierdzenie, że nie wypada prosto dzwonić do PZU S.A. jest co najmniej kuriozalne. Wszędzie wypada dzwonić jeśli ma tylko Pani w tym interes prawny. Po Pani kuriozalnych twierdzeniach może wydawać się, że nie ma Pani zdolności do czynności prawnych. Wówczas warto skorzystać z pomocy osoby najbliższej czy też opiekuna aby zajęła się Pani sprawą etc.. Skoro Pani pisze, że nie wypada dzwonić bezpośrednio do PZU S.A. w swojej sprawie to również dobrze może Pani pomyśleć, że nie wypada ubiegać się o odszkodowanie od PZU S.A. czy też odbierać należnego odszkodowania. Naprawdę takie czynności są rzeczy o które powinna zadbać przeciętna osoba, są to czynności wchodzą wręcz w codzienny zarząd nad własną osobą. Proszę wobec tego wsiąść się w garść i zachowywać się jak osoba dorosła mająca pełną zdolność do czynności prawnych i w sprawie kontaktować się bezpośrednio z PZU S.A. i ponadto zażądać od nich doręczenia na piśmie orzeczenia lekarza orzecznika, tabeli oceny trwałego uszczerbku na zdrowiu oraz decyzji;

2) W bankach wypłaca się i wpłaca kwoty pieniężne z kont. A to czy to są pieniądze z odszkodowania czy z innego tytułu to dla banku jest co do zasady obojętne. T.U. jak zostało już powiedziane wypłaca odszkodowania na wskazane przez poszkodowanego konto bankowe. Wobec tego musi Pani wiedzieć jakie podała konto do przelewu i do jakiego oddziału zgłosiła szkodę. Zresztą numer telefonu jest na pisemnej decyzji PZU S.A.. Zawsze należy zażądać od T.U. doręczenia na piśmie orzeczenia lekarza orzecznika, tabeli oceny trwałego uszczerbku na zdrowiu oraz decyzji tak aby móc przeanalizować ową dokumentacje i składać ewentualne odwołanie.
Link to comment
Share on other sites

 

Salalala wrote:

Wydaję mi się, że w banku nie wypłacą mi od tak przez okienko pieniędzy, tylko właśnie na konto bankowe, którego ja nie posiadam, więc czy możliwe jest, że mam się udać do oddziału PZU z dowodem aby tam mi wypłacili pieniądze?

Tak jak pisałem nikt tutaj na forum nie jest wróżką aby odpowiedział Pani na takie dziwne pytania. O to wszystko należy pytać bezpośrednio PZU S.A. i zażądać- tak jak już napisałem- na piśmie orzeczenia lekarskiego, tabeli oceny trwałego uszczerbku na zdrowiu i decyzji aby móc składać ewentualne odwołanie. Nie ma więc co gdybać tylko o wszystko pytać PZU S.A.. Pani gdybanie jedynie Panią pogrąża. Sama Pani tworzy sobie sztuczne problemy tj. wpierw do osoby dzwoniącej nie zwraca uwagi, że mówi zbyt cicho, gdyż w Pani odczuciu to nie wypada, później nie dzwoni Pani bezpośrednio do PZU S.A. (tylko do nie wiem kogo) gdyż również uważa, że nie wypada. Teraz zadręcza się Pani gdzie ma być wypłata, w jakim banku. Przecież być może źle Pani zrozumiała i nie było to PEKAO S.A. tylko np. PKO BP, a może jeszcze inny. Ale znów Pani nie ma konta w banku i jest kolejna wątpliwość. Przecież osoba dzwoniąca mówiła zbyt cicho i wszystko można było błędnie usłyszeć. A może nie wypada Pani zdaniem w ogóle pytać się PZU S.A. o należne odszkodowanie i wypłatę odszkodowania. Szczerze mówiąc to owe postępowanie i rozumowanie, że nie wypada dzwonić do PZU S.A. jest wręcz komiczne. Tym bardziej, że poszkodowani ostro walczą z T.U. i wnoszą na nich liczne, ostre skargi do Rzecznika Ubezpieczonych i Komisji Nadzoru Finansowego. Pani powinna wszelkie owe pytania zadać do PZU S.A, a nie szukać "wróżbitów" na tymże forum. Człowiek dorosły, poważny winien postępować poważnie.

Link to comment
Share on other sites

 

szkoda wrote:

Salalala wrote:

ta, szukałem telefonu, dzwoniłem to mówili, że oni takimi sprawami się nie zajmują, a prosto do pzu dzwonić nie wiem czy jest dobrym pomysłem. A co do banków to odbiera się w nich odszkodowania tak na ogół z dowodem osobistym?

1) Nie ma takiej możliwości, gdyż przecież PZU S.A. właśnie zajmują się odszkodowaniami i ich wypłatę. Wobec tego nie jest to prawdą to Pani pisze. Jeśli Pani zadzwoniła [...] Ponadto Pani twierdzenie[...]

Panie szkoda, niech Pan nie zmienia płci pytającemu.

Link to comment
Share on other sites

 

Salalala wrote:

Wydaję mi się, że w banku nie wypłacą mi od tak przez okienko pieniędzy, tylko właśnie na konto bankowe, którego ja nie posiadam, więc czy możliwe jest, że mam się udać do oddziału PZU z dowodem aby tam mi wypłacili pieniądze?

Czyli najpierw trzeba założyć konto, a potem wysłać list do PZU z informacją na jaki numer mają przesłać odszkodowanie. Wówczas w wypłaca pieniądze od tak tylko po okazaniu dowodu.

Link to comment
Share on other sites

 

Kancelaria Parus Lex wrote:

Panie szkoda, niech Pan nie zmienia płci pytającemu.

Po prostu byłem przeświadczony, że osoba pytająca to płci żeńskiej. Nie jest to tutaj na forum jednak na tyle istotne aby się nad tym rozwodzić.

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny przypadek z ,,Wartą,, gdzie pieniądze były do odbioru z banku. Odszkodowanie było do wypłacone z Kredyt Banku. Konta nigdy nie zakładał tam tam pokrzywdzony. Pieniądze były na koncie założonym przez Wartę. Ubezpieczyciel wysłał pismo w którym poinformował że w takich a takich dniach w oddziale banku można odebrać odszkodowanie. W decyzji tej nie określono kwoty odszkodowania.

Myślę że pieniądze teraz czekają na Pana w banku. Radzę jeszcze raz zadzwonić na infolinię PZU i dowiedzieć się dokładnie. Nie trzeba koniecznie kontaktować się z likwidatorem szkody gdyż obsługa z infolinii ma dostęp do systemu i informuje co i jak. Nr do nich 801 102 102

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...