emik88 Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Witam,Na początku roku ubezpieczyłam nowe deweloperskie mieszkanie od kradzieży i włamania w Generali T.U. S.A. na sumę 40 000 zł (ubezpieczenie elementów stałych ruchomości domowych - kradzież z włamaniem i rabunek). 31 lipca miało miejsce włamanie, podczas którego zostały zniszczone trzy pary okien wraz z ramami oraz drzwi tarasowe. Po zgłoszeniu sprawy na policje i do ubezpieczalni odbyła się wizyta rzeczoznawcy, który oszacował iż wszystkie uszkodzone okna i drzwi tarasowe wymagają wymiany. Firma serwisowa, której zleciłam wymianę uszkodzonych okien wyceniła koszt wymiany okien wskazanych przez rzeczoznawcę na 8800zł, kosztorys przesłałam do Generali w celu zatwierdzenia, jednak nie doczekałam się żadnej odpowiedzi.Po bardzo długim okresie opieszałości w procesie likwidacji szkody, dnia 12 października ubezpieczyciel wypłacił odszkodowanie w wysokości 4000 zł co jest równe 10% całkowitej sumy na jaką ubezpieczone było mieszkanie . Co powinnam teraz zrobić ? czy domagać się dopłacenia różnicy i w jaki sposób tego dochodzić ? Drugie pytanie w tej sprawie to czy mam prawo domagać się odsetek karnych za nie wypłacenie odszkodowania w terminie?Sprawę zgłosiłam 31 lipca 2012r. Dnia 3 września 2012r. otrzymałam pismo od ubezpieczyciela o nie dostarczeniu przeze mnie wszystkich niezbędnych dokumentów (ksero dowodu osobistego współwłaściciela mieszkania, numer konta bankowego mój i współwłaściciela oraz notatka policyjna) z uwagi na co Generali T.U. ma dodatkowe 14 dni na zakończenie mojej sprawy. Pieniądze otrzymałam dopiero 12 października 2012 r. po wielu wezwaniach, w tym pisemnym przed sądowym wezwaniu do zapłaty.Dodam iż do dnia otrzymania informacji o niekompletnej dokumentacji wielokrotnie próbowałam dowiedzieć się (drogą mailową i telefoniczną) czy niczego nie zaniedbałam, czy niczego w dokumentach przesłanych przeze mnie nie brakuje, jednak nie otrzymałam ani razu jakiejkolwiek informacji zwrotnej. Czy mam prawo domagać się wypłacenia odsetek karnych za zwłokę i jeśli tak to od jakiego terminu licząc? Od upływu pierwotnego terminu 30 dni, czy jednak uwzględniając dodatkowe 14 dni mimo iż, według mojej oceny, braki w dokumentacji były spowodowane nierzetelnością ubezpieczyciela? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.