Jump to content
Forum Odszkodowania

Szkoda całkowita z OC, do kiedy postojowe.


Recommended Posts

Witam. Jestem taksówkarzem, 9.12.2012 miałem kolizję, sprawca był ubezp. w Hestia. Stwierdzono szkodę całkowitą.

Odszkodowanie czyli różnicę między wartością samochodu z przed wypadku i pozostałości wypłacono mi 8.01.2013.

I pytanie: Do kiedy należy m się postojowe w przypadku szkody całkowitej? Wydaję mi się, że do wypłaty odszkodowania na konto. Dodam że jestem na karcie podatkowej i odliczam sobie tylko ubezp. zdrowotne (254,55zł)od podatku. Dodatkowo pracuję na etacie.

Oto wyliczenie postojowego przez ubezpieczyciela:

 

Wyliczenie technologicznego czasu przestoju pojazdu

 

 

1/ Oczekiwanie na oględziny 6 dni + 7 dni na załatwienie formalności.

 

2/Czas przestoju ustala się na 13 dni.

 

3/Rozliczenie Kwoty za przestój

średnie wynagrodzenie za trzy kalkulowane miesiące (08,10,11 –2012r) wg raportów z kasy fiskalnej

–6.445,00 zł

 

 

-6.445,00 zł /3 miesięcy = 2.148,33 zł

- 2.148,33 zł /30 dni = 71,61 zł za 1 dzień-średnia obrotu

- minus 40% KOSZTÓW =42,96zł netto

-42,96zł x 13 dni = 558,48 zł netto

 

W kwotę KOSZTY wlicza się kwoty odprowadzane na ZUS , US ,koszty eksploatacji pojazdu oraz koszty opłat korporacyjnych .

Kwotę wynikającą z tytułu przestoju pojazdu zarobkowego ustala się na kwotę

558,48 zł netto

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Moim zdaniem do czau wypłaty na konto + tydzień, może dwa na kupno nowego pojazdu. Ale, czy tak przyjmie ubezpieczyciel to inna bajka :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dlatego. że TU nie interesuje, czy poszkodowany ma pieniądze na inny samochód, czy zamierza go w ogóle kupić czy też czeka na pieniądze z odszkodowania. A 3 dni to czas niezbędny, żeby zapoznać się z decyzją, skontaktować z kupującym i żeby mógł on zabrać fizycznie wrak.

I jeden znak zapytania wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...