Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Parkingowa stłuczka Peugeot 206


Uniqattwp.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem posiadaczem Peugeota 206 1.4 HDi 2003r. 5-cio drzwiowego. Mam zapytanie? Zahaczył o mnie spory samochód dostawczy i rozerwał mi tylny zderzak oraz wyrwał lampę obruszając przy tym klapę bagażnika. Czy jest możliwość uznania szkody całościowej takiego pojazdu? Tylny zderzak w tych autach jest zespolony z dachem i progami więc stanowi nierozłączną część karoserii. Nie chciałbym więc tego spawać ani łatać tylko ewentualnie wymienić całość ale przy wartości auta ok 7000zł raczej wymiana karoserii jest średnio opłacalna? Czy może mi ubezpieczyciel obliczyć jako koszt naprawy "zaspawanie" tej dziury? Czy jednak opierają się na wymianie elementu? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczyciel przy tym wieku pojazdu raczej ustali częśc do naprawy. Nie licz na kwalifikację: karoseria do wymiany. Podobnie jest ze słupkami i innymi częściami złączonymi z dachem (nawet w nowszych samochodach).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

Uniqatt@wp.pl wrote:

Witam! Jestem posiadaczem Peugeota 206 1.4 HDi 2003r. 5-cio drzwiowego. Mam zapytanie? Zahaczył o mnie spory samochód dostawczy i rozerwał mi tylny zderzak oraz wyrwał lampę obruszając przy tym klapę bagażnika. Czy jest możliwość uznania szkody całościowej takiego pojazdu? Tylny zderzak w tych autach jest zespolony z dachem i progami więc stanowi nierozłączną część karoserii. Nie chciałbym więc tego spawać ani łatać tylko ewentualnie wymienić całość ale przy wartości auta ok 7000zł raczej wymiana karoserii jest średnio opłacalna? Czy może mi ubezpieczyciel obliczyć jako koszt naprawy "zaspawanie" tej dziury? Czy jednak opierają się na wymianie elementu? Pozdrawiam

Przede wszystkim nie jest to zderzak tylko błotnik (bok) pojazdu. W przypadku rozerwania poszycia elementu kwalifikuje się zazwyczaj element do wymiany. Jak chcesz mieć pewność co do jakości naprawy skorzystaj z usług ASO, ale najpierw upewnij się, że koszt naprawy nie przekroczy wartości pojazdu - wtedy szkoda będzie rozliczona jako całkowita. Co do zakresu naprawy najważniejszym wykładnikiem w tej sytuacji byłaby tutaj technologia napraw producenta pojazdu. Są co prawda sytuacje, kiedy wymiana jednego elementu pociąga za sobą konieczność wymiany innego np. w Octavii III wymiana błotnika tylnego wg aktualnej technologii producenta, pociąga za sobą konieczność wymiany poszycia dachowego, ale w Peugeocie 206 taka sytuacja nie zachodzi. Ponadto przy aucie wartym 7000 to i tak byłaby szkoda całkowita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...