Jump to content
Forum Odszkodowania

Parkingowa stłuczka Peugeot 206


Uniqattwp.pl
 Share

Recommended Posts

Witam! Jestem posiadaczem Peugeota 206 1.4 HDi 2003r. 5-cio drzwiowego. Mam zapytanie? Zahaczył o mnie spory samochód dostawczy i rozerwał mi tylny zderzak oraz wyrwał lampę obruszając przy tym klapę bagażnika. Czy jest możliwość uznania szkody całościowej takiego pojazdu? Tylny zderzak w tych autach jest zespolony z dachem i progami więc stanowi nierozłączną część karoserii. Nie chciałbym więc tego spawać ani łatać tylko ewentualnie wymienić całość ale przy wartości auta ok 7000zł raczej wymiana karoserii jest średnio opłacalna? Czy może mi ubezpieczyciel obliczyć jako koszt naprawy "zaspawanie" tej dziury? Czy jednak opierają się na wymianie elementu? Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

Ubezpieczyciel przy tym wieku pojazdu raczej ustali częśc do naprawy. Nie licz na kwalifikację: karoseria do wymiany. Podobnie jest ze słupkami i innymi częściami złączonymi z dachem (nawet w nowszych samochodach).
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Uniqatt@wp.pl wrote:

Witam! Jestem posiadaczem Peugeota 206 1.4 HDi 2003r. 5-cio drzwiowego. Mam zapytanie? Zahaczył o mnie spory samochód dostawczy i rozerwał mi tylny zderzak oraz wyrwał lampę obruszając przy tym klapę bagażnika. Czy jest możliwość uznania szkody całościowej takiego pojazdu? Tylny zderzak w tych autach jest zespolony z dachem i progami więc stanowi nierozłączną część karoserii. Nie chciałbym więc tego spawać ani łatać tylko ewentualnie wymienić całość ale przy wartości auta ok 7000zł raczej wymiana karoserii jest średnio opłacalna? Czy może mi ubezpieczyciel obliczyć jako koszt naprawy "zaspawanie" tej dziury? Czy jednak opierają się na wymianie elementu? Pozdrawiam

Przede wszystkim nie jest to zderzak tylko błotnik (bok) pojazdu. W przypadku rozerwania poszycia elementu kwalifikuje się zazwyczaj element do wymiany. Jak chcesz mieć pewność co do jakości naprawy skorzystaj z usług ASO, ale najpierw upewnij się, że koszt naprawy nie przekroczy wartości pojazdu - wtedy szkoda będzie rozliczona jako całkowita. Co do zakresu naprawy najważniejszym wykładnikiem w tej sytuacji byłaby tutaj technologia napraw producenta pojazdu. Są co prawda sytuacje, kiedy wymiana jednego elementu pociąga za sobą konieczność wymiany innego np. w Octavii III wymiana błotnika tylnego wg aktualnej technologii producenta, pociąga za sobą konieczność wymiany poszycia dachowego, ale w Peugeocie 206 taka sytuacja nie zachodzi. Ponadto przy aucie wartym 7000 to i tak byłaby szkoda całkowita.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...