Uniqattwp.pl Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Witam! Jestem posiadaczem Peugeota 206 1.4 HDi 2003r. 5-cio drzwiowego. Mam zapytanie? Zahaczył o mnie spory samochód dostawczy i rozerwał mi tylny zderzak oraz wyrwał lampę obruszając przy tym klapę bagażnika. Czy jest możliwość uznania szkody całościowej takiego pojazdu? Tylny zderzak w tych autach jest zespolony z dachem i progami więc stanowi nierozłączną część karoserii. Nie chciałbym więc tego spawać ani łatać tylko ewentualnie wymienić całość ale przy wartości auta ok 7000zł raczej wymiana karoserii jest średnio opłacalna? Czy może mi ubezpieczyciel obliczyć jako koszt naprawy "zaspawanie" tej dziury? Czy jednak opierają się na wymianie elementu? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal_ Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Ubezpieczyciel przy tym wieku pojazdu raczej ustali częśc do naprawy. Nie licz na kwalifikację: karoseria do wymiany. Podobnie jest ze słupkami i innymi częściami złączonymi z dachem (nawet w nowszych samochodach). Link to comment Share on other sites More sharing options...
szkodnik Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Uniqatt@wp.pl wrote: Witam! Jestem posiadaczem Peugeota 206 1.4 HDi 2003r. 5-cio drzwiowego. Mam zapytanie? Zahaczył o mnie spory samochód dostawczy i rozerwał mi tylny zderzak oraz wyrwał lampę obruszając przy tym klapę bagażnika. Czy jest możliwość uznania szkody całościowej takiego pojazdu? Tylny zderzak w tych autach jest zespolony z dachem i progami więc stanowi nierozłączną część karoserii. Nie chciałbym więc tego spawać ani łatać tylko ewentualnie wymienić całość ale przy wartości auta ok 7000zł raczej wymiana karoserii jest średnio opłacalna? Czy może mi ubezpieczyciel obliczyć jako koszt naprawy "zaspawanie" tej dziury? Czy jednak opierają się na wymianie elementu? Pozdrawiam Przede wszystkim nie jest to zderzak tylko błotnik (bok) pojazdu. W przypadku rozerwania poszycia elementu kwalifikuje się zazwyczaj element do wymiany. Jak chcesz mieć pewność co do jakości naprawy skorzystaj z usług ASO, ale najpierw upewnij się, że koszt naprawy nie przekroczy wartości pojazdu - wtedy szkoda będzie rozliczona jako całkowita. Co do zakresu naprawy najważniejszym wykładnikiem w tej sytuacji byłaby tutaj technologia napraw producenta pojazdu. Są co prawda sytuacje, kiedy wymiana jednego elementu pociąga za sobą konieczność wymiany innego np. w Octavii III wymiana błotnika tylnego wg aktualnej technologii producenta, pociąga za sobą konieczność wymiany poszycia dachowego, ale w Peugeocie 206 taka sytuacja nie zachodzi. Ponadto przy aucie wartym 7000 to i tak byłaby szkoda całkowita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now