AM1975 Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam,Uległem wypadkowi w zeszłym roku w związku z czym, byłem na zwolnieniu i nie jeździłem do pracy. Mam 2 pytania w związku z tym:1. Czy mogę ubiegać się o zwrot różnicy w wynagrodzeniu z TU, ponieważ wiadomo, będąc na zwolnieniu otrzymywałem mniejsze wynagrodzenie. Jeśli tak to jak to udokumentować, czy wystarczą przelewy i zaświadczenie z pracy, że jestem zatrudniony na takiej i takiej stawce?2. Czy mogę ubiegać się o zwrot z TU z tytułu niemożności wykonywania pracy w moim domu, na budowie itd ( obecnie buduję dom) i z powodu wypadku nic nie mogłem robić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej_Gryczka Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 1. Tak - trzeba wykazać ile mógłby Pan zarobić gdyby nie wypadek i odjąć to co otrzymał Pan od pracodawcy, ZUS (zaświadczenia). 2. Jeśli w związku z niemożnością wykonywania prac wynajął Pan kogoś i poniósł w związku z tym wydatki, to tak. Jeśli wykonał Pan te prace ale później, to NIE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AM1975 Posted March 20, 2018 Author Share Posted March 20, 2018 Dziękuję za odpowiedź. Miałbym jeszcze pyt. uzupełniające:1. Czy do TU trzeba przedstawiać te wyliczenia tylko za okres choroby, czy ew. dobrze byłoby pokazać przelew/ ZUS miesiąc przed i np. miesiąc po chorobie?2. Czy dla potwierdzenia wynajęcia osoby do pracy i poniesienia kosztów z tym związanych wystarczy przedstawienie umowy o dzieło/ zlecenie do TU? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AM1975 Posted March 20, 2018 Author Share Posted March 20, 2018 Jeszcze chciałbym dopytać, ponieważ w tym okresie miałem też wynajętą firmę do różnych prac porządkowych, utrzymaniowych, dostosowawczych budowę ( były to prace niefachowe, które mógłbym wykonać, gdybym był zdrowy).Za te prace mam długi, odroczony termin płatności (90 dni) wg. umowy. Chciałbym zapytać, czy po zapłaceniu wystawionego rachunku tej firmie będę mógł go przedstawić do TU celem zwrotu poniesionych kosztów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej_Gryczka Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 AM1975 wrote:Dziękuję za odpowiedź. Miałbym jeszcze pyt. uzupełniające:1. Czy do TU trzeba przedstawiać te wyliczenia tylko za okres choroby, czy ew. dobrze byłoby pokazać przelew/ ZUS miesiąc przed i np. miesiąc po chorobie?2. Czy dla potwierdzenia wynajęcia osoby do pracy i poniesienia kosztów z tym związanych wystarczy przedstawienie umowy o dzieło/ zlecenie do TU?1. Tak trzeba przedstawić wyliczenia dotyczące poniesionej straty2. Na Panu jest ciężar dowodu tzn. Pan ma wykazać, że skorzystanie z firmy było konieczne i wykazać wysokość szkody. Jeśli miał Pan umowy to trzeba je przedstawić. To samo dotyczy rachunków, faktur itp. TU może weryfikować prawdziwość tych dowodów ustalać, czy odprowadzono podatki przez wykonawców itp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AM1975 Posted April 2, 2018 Author Share Posted April 2, 2018 Dziękuję Panie Mecenasie, będę zobowiązany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.