Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

Wypadek w pracy leasing pracowniczy. Niemcy


Bartek_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Pracowałem w Niemczech przez polskiego pośrednika na umowę o pracę tymczasową. Umowa co miesiąc na miesiąc.

W Niemczech odprowadzany był podatek a w Polsce ubezpieczenia i składki ZUS.

W kwietniu 2017 uległem wypadkowi w pracy, umowa wygasła z końcem kwietnia. Pobieram do tej pory świadczenie rehabilitacyjne z ZUS jako całkowicie niezdolny do pracy.

Powodem wypadku była kałuża na podłodze. Uszkodzenie kręgosłupa i nerki.

 

Czy należy mi się od pracodawcy użyczającego lub pracodawcy użytkownika jakiekolwiek odszkodowanie za wypadek i uszczerbek na zdrowiu?

Dodam iż pomimo świadczenia wypadkowego 100% to nie otrzymuję nawet połowy dotychczasowego wynagrodzenia. Leczenie i życie kosztuje, pieniędzy brak.

 

Jestem zielony w temacie niemieckiego prawa.

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Z tego co rozumiem byłeś zatrudniony w polskiej firmie i oddelegowany do pracy w Niemczech. W takiej sytuacji powinieneś od polskiego pracodawcy otrzymać protokół powypadkowy, wskazujący okoliczności zdarzenia oraz jego sprawcę. Tutaj pojawia się pytanie czy otrzymałeś taki protokół? Jeżeli nie to warto zadziałać w tej sprawie. Poniżej przesyłam ci link do strony PIP ze wzorami wniosków do pracodawcy https://www.pip.gov.pl/pl/bhp/wypadek-przy-pracy/9067,wzory-dokumentow.html

 

Pozdrawiam

Katarzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Protokół dostałem. Jest w nim taka adnotacja:

Ustalono następujące przyczyny wypadku:

Podstawowa:

- Nieodpowiednie przejścia i dojścia – mokra nawierzchnia,na której doszło do wypadku,

Pośrednia:

- Zaskoczenie poszkodowanego niespodziewanym zdarzeniem.

 

Brak informacji o winnym wypadku / odpowiedzialnym za niego.