Klaudia M Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 Kilka miesięcy temu razem z trójką znajomych z pracy lecieliśmy służbowo z Warszawy do Wrocławia linią lotniczą Ryanair. Po przybyciu na lotnisko okazało się, że lot został odwołany z niewiadomych przyczyn. Nie zaproponowano nam żadnego innego połączenia, więc musieliśmy taksówką wrócić do domu i jechać samochodem do Wrocławia. Informację mailową i smsową o odwołaniu lotu dostaliśmy dopiero na drugi dzień… inne loty tego dnia do Wrocławia odbyły się podobno planowo. Nie dość, że ponieśliśmy dodatkowe koszty związane z tą sytuacją to jeszcze nie zwrócono nam pieniędzy za bilety. Jak starać się o odszkodowanie w takiej sprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kodowany posz Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Opis zdarzenia wskazuje za awarię samolotu a nie na przyczynę niezależną od przewoźnika, tak więc warto zawalczyć o odszkodowanie. Samemu lub z pomocą profesjonalnego przewoźnika możesz wystosować do linii lotniczej wezwanie do zapłaty (najlepiej listownie do siedziby firmy ale można również zgłosić sprawę na stronie internetowej). W przypadku odległości między miejscem wylotu a przylotu poniżej 1500 km można liczyć na odszkodowanie w wysokości 250 euro. Siedziba Ryanaira znajduje się w Irlandii w Dublinie, więc proces uzyskania odszkodowania jest długi i można się spotkać z kilkumiesięcznym oczekiwaniem na odpowiedź. W takiej sytuacji można złożyć skargę do ULC (Urzędu Lotnictwa Cywilnego), ale trzeba się liczyć z długim terminem oczekiwania na odpowiedź. W przypadku przyznania odszkodowania zagraniczni przewoźnicy przekazują przeważnie odszkodowanie w formie czeku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.