Klaudia M Posted June 13, 2019 Share Posted June 13, 2019 Kilka miesięcy temu razem z trójką znajomych z pracy lecieliśmy służbowo z Warszawy do Wrocławia linią lotniczą Ryanair. Po przybyciu na lotnisko okazało się, że lot został odwołany z niewiadomych przyczyn. Nie zaproponowano nam żadnego innego połączenia, więc musieliśmy taksówką wrócić do domu i jechać samochodem do Wrocławia. Informację mailową i smsową o odwołaniu lotu dostaliśmy dopiero na drugi dzień… inne loty tego dnia do Wrocławia odbyły się podobno planowo. Nie dość, że ponieśliśmy dodatkowe koszty związane z tą sytuacją to jeszcze nie zwrócono nam pieniędzy za bilety. Jak starać się o odszkodowanie w takiej sprawie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kodowany posz Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 Opis zdarzenia wskazuje za awarię samolotu a nie na przyczynę niezależną od przewoźnika, tak więc warto zawalczyć o odszkodowanie. Samemu lub z pomocą profesjonalnego przewoźnika możesz wystosować do linii lotniczej wezwanie do zapłaty (najlepiej listownie do siedziby firmy ale można również zgłosić sprawę na stronie internetowej). W przypadku odległości między miejscem wylotu a przylotu poniżej 1500 km można liczyć na odszkodowanie w wysokości 250 euro. Siedziba Ryanaira znajduje się w Irlandii w Dublinie, więc proces uzyskania odszkodowania jest długi i można się spotkać z kilkumiesięcznym oczekiwaniem na odpowiedź. W takiej sytuacji można złożyć skargę do ULC (Urzędu Lotnictwa Cywilnego), ale trzeba się liczyć z długim terminem oczekiwania na odpowiedź. W przypadku przyznania odszkodowania zagraniczni przewoźnicy przekazują przeważnie odszkodowanie w formie czeku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.