Skocz do zawartości
Forum Odszkodowania

kolizja samochodem służbowym


wizard31
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam ! Pracuję w służbach mundurowych , ale odnoszą się do mnie przepisy ogólne (w zakresie wypadków ) . W czym problem ? Podczas ostatniej służby podczas patrolu(jestem kierowcą) , kiedy pokonywałem rondo ,straciłem panowanie nad pojazdem i uderzyłem w budynek.Nadmieniam że prędkośc była minimalna (ok 20 km /h) ,ja byłem trzeżwy a stan techniczny samochodu pozostawiał wiele do życzenia (zero bieżnika , "samochód po przejściach ") .warunki atmosferyczne również " pomogły" ,gdyż było ślisko po deszczu...

ciągle czekam na raport bhp-owca ( już 2 tyodnie) , tak ze w kwestii winy oficjalnie nic nie wiem ..naturalną konsekwencją wypadku sa mocne bole w okolicach szyjii części lędzwiowej, zawroty głowy , zalecenia :kołnierz ortopedyczny , rehabilitacja,leki .. dostałem zwolnienia na razie 5 tygodni , zobaczymy jak będzie po leczeniu ... moje pytanie : jak wygląda procedura odszkodowania w moim przypadku , kto fizycznie biega z papierami do odpowiednich instytucji , ja czy firma ? jaki okres muszę być na zwolnieniu aby przysługiwało mi odszkodowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze dokumentacja wypadku przy pracy jest zrobiona i wypadek zostal uznany za wypadek przy pracy, tak? Wtedy- jesli tak jak mowisz - przepisy wypadkowe w odniesieniu do sluzb mundurowych nie roznia sie od ogolnych (bo tego nie wiem) to - PO ZAKONCZONYM LECZENIU skladasz do pracodawcy wniosek o wyplate jednorazowego odszkodowania, do wniosku dolaczasz druk N-9 wypelniony przez lekarza, ktory stwierdza, ze leczenie zostalo zakonczone. Pracodawca dolacza dokumentacje powypadkowa i przesyla calosc do ZUS-u. ZUS wzywa Cie na komisje i ustala uszczerbek na zdrowiu.

Ale - zaznaczam, nie wiem, czy rzeczywiscie Ciebie, jako "mundurowca" nie dotyczy inny tryb postepowania w tej sprawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach